پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی تهران به منتقدان جابه‌جایی

به گزارش عرصه، به‌دنبال تصمیم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران مبنی بر انتقال معاونت صنایع دستی این اداره به «ساختمان ولنجک» که دلیل آن کمبود فضا در ساختمان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران (خیابان ویلا) عنوان شده بود، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، اعلام کرد که گزارشی درباره جابه‌جایی از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در جلسه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شد و زهرا احمدی‌پور – رییس سازمان – نیز تصمیم‌هایی قطعی را در این زمینه گرفت و به‌زودی این تصمیم‌ها از سوی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

اما میرهادی قره سید رومیانی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور، در این زمینه به عرصه گفته بود: چون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با کمبود جا روبه‌رو است، ‌اعلام جابه‌جایی کردند؛ اما رئیس سازمان دستور داد، این معاونت (صنایع دستی) فعلا در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بماند تا با هماهنگی مدیرکل و معاون صنایع دستی استان تهران، تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

او درباره این‌که براساس اعلام مسوولان، معاونت صنایع دستی اسباب‌کشی کرده و به ساختمان ولنجک منتقل شده است، افزوده بود: اگر هم این اتفاق افتاده باشد، باید به جای قبلی برگردند.

در همین زمینه، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، به عرصه گفت: اگر دوستان دلسوز هستند ساختمان «کوشک» در خیابان فردوسی را که یکی از ملک‌های متعلق به این اداره کل است، به ما برگردانند تا بتوانیم کمبود فضای خود را در این اداره کل جبران کنیم.

او ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بناهای تاریخی زیاد در سطح شهر دارد که با توجه به این‌که همه آن‌ها در اختیار بخش‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی است، ما امکان استفاده از آن‌ها را نداریم، در حالی که اگر در اختیار ما بودند، می‌توانستیم معاونت صنایع دستی را به یکی از این بناها منتقل کنیم.

وی با اشاره به این‌که معاونت صنایع دستی استان تهران هفت نیرو بیشتر ندارد و این افراد به ساختمان ولنجک منتقل شده و کارهای‌شان روی روال است، بیان کرد: تعداد افراد معاونت در سطح یک اداره کل مانند معاونت کل سازمان میراث فرهنگی نیست، نمی‌دانم چرا این اعتراض‌ها مطرح می‌شود.

خسروآبادی در پاسخ به این‌که بیشتر اعتراض‌ها نسبت به دوری این معاونت از مرکز خرید و فروش صنایع دستی تهران است، اظهار کرد: این چه مرکزی است که در مقابل یکی از فروشگاهای دولتی صنایع دستی در خیابان ویلا هم جداکننده‌ی نیوجرسی قرار می‌دهند.



دیدگاهها بسته شده است.