پیام تسلیت دانشگاه مذاهب اسلامی در پی ارتحال آیت‌الله رفسنجانی

به گزارش عرصه، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی متن این پیام به شرح ذیل است :

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

در کمال ناباوری آیت‌الله حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی دعوت حق را اجابت نمود و این دنیای فانی را به سوی جهان باقی و پروردگار حی و قیوم وداع گفت. بی‌شک مبارزات و خدمات آن مرحوم به اسلام و انقلاب اسلامی ایران از حافظه تاریخی امت اسلامی محو نخواهد شد. آن فقید سعید در معنای حکیمانه، سیاستمداری بزرگ و شناخته شده در عرصه بین‌الملل و مؤثر در جهان اسلام بود. ایشان که شاگرد مکتب تقریبی آیت‌الله العظمی بروجردی (قدس سره) و امام خمینی (ره) بود، توجه ویژه‌ای به آرمان امت واحده اسلامی داشته و نقشی بی‌بدیل در تأسیس و حمایت از دانشگاه مذاهب اسلامی ایفا نمود. سخنان عالمانه و مشفقانه ایشان در جمع دانشجویان و استادان همچنان در خاطر چند نسل از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه مذاهب اسلامی باقی است.

جامعه دانشگاه مذاهب اسلامی(استادان، دانشجویان، دانش آموختگان و کارکنان شیعه و سنی) ضمن تسلیت این مصیبت جانکاه به امت اسلامی، ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام شیعه و اهل سنت و بازماندگان آن مرحوم، از آحاد دانشگاهیان برای حضوری پرشکوه در بدرقه این یار صدیق امام و رهبری دعوت می‌نماید و از خدای منان علو درجات آن فقید سعید و حشر با اولیاء و صلحا را مسالت دارد.»



دیدگاهها بسته شده است.