توضیحات صفرزاده درباره ماجرای حذف کرسی ایران در فیبا آسیا

امیرحسین صفرزاده در گفت و گو با عرصه، درباره این موضوع که چرا با اینکه دو ماه از نامه‌نگاری‌های فدراسیون با فیبا آسیا می‌گذرد اما او به تازگی موضوع را مطرح کرده است بیان کرد:‌ من بلافاصله وقتی از این خبر مطلع و مطمئن شدم، از طریق وزارت ورزش پیگیر آن بودم. دو ماه پیش این نامه به فیبا آسیا رسیده اما من که از همان موقع خبردار نشدم. بعد از مدتی خبرش به من رسیده سپس من مطمئن شدم و بعد به وزارت ورزش گزارش دادم. من تا دیروز هم پیگیر این قضیه بودم.

او ادامه داد: من از وزارت ورزش استعلام کردم. موضوع را با دکتر سجادی در میان گذاشتم و پیگیر ماجرا هستم. روز یکشنبه گذشته نیز هاکوپ خاجیریان با من صحبت کرد و با قاطعیت گفت که نمی‌توانم به کارم در فیبا آسیا ادامه دهم چون فدراسیون ایران این موضوع را درخواست کرده است.

مدیر باشگاه شیمیدر در پاسخ به این سوال که چه زمانی از این نامه‌نگاری‌ها خبردار شدید بیان کرد: دو سه هفته پیش شنیدم که اتفاق افتاده همان موقع از آقای توفیق استعلام کردم که جواب رسمی و درستی به من نداد. من هم گفتم پس حتما مشکلی نیست تا اینکه ایمیل‌ها به من رسید و متوجه شدم که فدراسیون ایران به طور رسمی با فیبا آسیا نامه نگاری کرده و خواسته که من در این کمیته نباشم.

عضو کمیته حقوقی کنفدراسیون بسکتبال آسیا ادامه داد: بلافاصله این موضوع را به وزارت ورزش انعکاس دادم. بعد از آن هم همان طور که گفتم با هاکوپ خاجیریان صحبت کردم و متوجه شدم که این موضوع واقعیت دارد. هاکوپ به من گفت که چون ایران گفته من نمی‌توانم در جلسه ۱۸ ژانویه این کمیته شرکت کنم. فدراسیون در نامه خود اعلام کرده که امیرحسین صفرزاده در کمیته نباشد و به جای آن فردی دیگر در این جلسه شرکت کند.

او ادامه داد: فیبا آسیا پاسخ داده که این کمیته تا سال ۲۰۲۰ ثابت است و ایران حق جایگزین کردن عضو را ندارد. صفرزاده می‌تواند طبق خواسته فدراسیون در این کمیته نباشد اما کس دیگری جایگزین او نخواهد شد. من حتی پیگیر جلسه کمیته انضباطی نبودم و پیگیر این موضوع در وزارت ورزش بودم. پس ببینید اینکه من اکنون این موضوع را بیان کردم ارتباطی به محرومیت من ندارد. من از زمانی مطلع شدم پیگیر بودم و زمانی حرف زدم که مطمئن شدم نمی‌خواستم گمانه یا حدسی را رسانه‌ای کنم.

صفرزاده ادامه داد: اکنون تا ۲۰۲۰ نام من به عنوان نماینده ورزش ایران در فیبا آسیا هست اما طبق این نامه‌نگاری‌های فدراسیون من نمی‌توانم در جلسات شرکت کنم و عملا تنها اسم من در آنجا وجود دارد. اکنون هم تنها وزارت ورزش باید وارد عمل شود و به درخواست من ترتیب اثر بدهد و من بتوانم موضوع را حل کنم.

او با اشاره به ارتباط خودش با فدراسیون در گذشته بیان کرد: منکر ارتباطم در گذشته با فدراسیون نیستم. اول آقای نوربخش و بعد آقای مشحون در داوری خیلی به من کمک کردند. همان طور که شما نوشتید، رابطه من با فدراسیون زمانی تغییر کرد که من به عنوان مدیر یک باشگاه کارم در بسکتبال را ادامه دادم اما چرا روابط تغییر کرد؟ چون درخواست‌ها متفاوت شد. نه تنها شخص محمود مشحون بلکه برادرش هم درخواست‌های متفاوتی داشت و سعی می‌کردند از موقعیت من در این باشگاه سوء استفاده کنند. هر بار سعی می‌کردند بازیکن، مربی  یا بدنسازی به ما پیشنهاد بدهند  اما من نمی‌توانستم اعتماد کسی که وارد ورزش شده را فراموش می‌کردم به همین دلیل هیچ کدام از درخواست‌های آن‌ها را قبول نکردم و به آن‌ افتخار می‌کردم.

صفرزاده ادامه داد: به عنوان داور ابتدای آقای نوربخش و بعد آقای مشحون به من خیلی کمک کردند و من هم به اندازه کافی زحمت کشیدم و ادای دین کردم. زمانی که مدیر شدم سعی کردند از ارتباط من سوء استفاده کنند که من اجازه ندادم. وقتی مطلب شما را خواندم، دیدم که هیچ چیز اشتباه نوشته نشده است و به درستی اعلام کردید که رابطه من و فدراسیون زمانی تغییر کرد که به عنوان شیمیدر کارم را شروع کردم و دلیلش درخواست‌های عجیب فدراسیون و تلاش بر سوء استفاده آن‌ها از من و رابطه‌مان بود. معلوم است که من این اجازه را نمی‌دهم و مقابلش می ایستم و خوشحالم که به هنریک درغوکاسیان خیانت نکرده و نخواهم کرد.



دیدگاهها بسته شده است.