رایزنی با گزینه‌های خارجی برای هدایت تیم ملی فوتبال بانوان

به گزارش عرصه، سقوط ۷۳ پله‌ای بانوان فوتبالیست در رنکینگ فیفا علاقه‌مندان به فوتبال بانوان را نگران کرد و نبود تیم ملی بزرگسالان بیش‌تر از گذشته احساس شد، در همین راستا با لیلا صوفی‌زاده به نشست و گفت‌وگو پرداختیم و برنامه‌های فدراسیون در بخش بانوان را جویا شدیم که در زیر آن را می‌خوانید:

*با گزینه‌های خارجی برای هدایت تیم ملی رایزنی داشتیم

“با گزینه‌هایی از ایتالیا، آلمان، هلند و سایر کشورهای مطرح اروپایی برای هدایت تیم ملی فوتبال بانوان رایزنی داشته‌ایم اما به توافق دست نیافتیم و به همین دلیل از گزینه ایرانی استفاده کرده‌ایم. اردوهای تیم ملی به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده تا نیمه دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ یعنی تا زمان اعزام تیم ملی به رقابت‌ها مقدماتی آسیایی برگزار خواهد شد و در ادامه سایر برنامه‌ها با توجه به نظر مربیان تیم ملی خواهد بود.”

*تیم ملی فوتبال بزرگسالان داشته‌ایم!

“بازیکنان تیم ملی بزرگسالان درگیر مسابقات لیگ برتر هستند، اکثر ملی پوشان در تیم‌های مطرح لیگ برتر فوتبال در سطح خوبی هستند و همین بازیکنان در قالب تیم ملی بزرگسالان اوایل آبان‌ماه به سوئد اعزام شدند. در سایر رده‌های سنی نیز به طور مداوم اردوها تشکیل می‌شود. در رده سنی زیر ۱۹ سال اردوها برگزار می‌شود و در رقابت‌ها حضور دارند و همین رده سنی در آینده تیم ملی بزرگسال را تشکیل خواهند داد. از زمانی که در سمت خود در فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت شده‌ام مبنای کار خود را بر روی اردوهای مستمر تیم ملی بزرگسالان گذاشته‌ام و در سال‌های پیش رو نیز مطابق همین روال ادامه خواهم داد.”

لیلا صوفی زاده نایب رئیس فوتبال بانوان

*لهستان، مالزی، ژاپن، ویتنام و ازبکستان کشورهای مدنظر برای دیدارهای تدارکاتی فوتسال

“برای انجام دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال پیشبینی‌های لازم انجام شده است. روزهای ۲۵ تا ۲۹ ام در هفته آخر بهمن‌ماه با تیمِ ویتنام و یا مالزی یک دیدار دوستانه خواهیم داشت. مطابق همکاری‌های مشترک در برگزاری دیدارهای دوستانه بین دو تیم ایران و روسیه، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ نیز در یک تورنمنت چهارجانبه به میزبانی روسیه، با حضور تیم‌های ایران، چک، اسپانیا حضور خواهیم داشت. تدارک بازی با تیم‌های لهستان، مالزی، ژاپن و ویتنام در برنامه کاری ما لحاظ شده است. با لهستان نیز رایزنی خواهیم داشت تا یک دیدار تدارکاتی را برگزار کنیم. البته سرمربی تیم ملی فوتسال تمایل دارند هفته آخر تیرماه یا اوایل مردادماه دیدار با لهستان برگزار شود که با تعطیلات تابستانه لهستانی‌ها تداخل دارد، در حال حاضر در حال رایزنی هستیم، اگر لهستان نشود با ازبکستان رایزنی خواهیم کرد. ۲۵ شهریورماه تا ۴ مهرماه نیز بازی‌های داخل سالن المپیک را در برنامه داریم که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود. به تایلندی‌ها نیز درخواست داده‌ایم که در نیمه دوم سال جاری یک دیدار دوستانه داشته باشیم اما به دلیل این که اردویی نداشته‌اند آمادگی لازم را برای برگزاری دیدار دوستانه نداشتند. کشور ویتنام نیز شرایط مشابه با تایلند را دارد و ممکن است در سه ماه نخست سال ۱۳۹۶ با تایلند دیدار داشته باشیم.”

*در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین، فوتسال بانوان جایگزین فوتبال شده است

“اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به منظور تقویت تیم بزرگسالان فوتسال بانوان در آینده، تیم زیر ۱۷ سال با هدایت شهناز یاری تشکیل شد. یکی از دلایل تشکیل تیم زیر ۱۷ سال فوتسال، تصمیم فیفا برای جایگزین شدن تیم فوتسال زیر ۱۸ سال به جای فوتبال در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین است. در حقیقت همان المپیک نوجوانان است که تیم فوتبال ۱۵ سال ایران با حجاب اسلامی در سال ۲۰۱۰ شرکت کرده بود.”

*دستورالعمل اجرایی نحوه تخصیص سهم دو درصدی برای حمایت از فوتبال بانوان تصویب شد

“دغدغه و تلاش فدراسیون فوتبال حضور فعال و پویای بانوان در مسابقات لیگ است. آیین‌نامه اجرایی نحوه توزیع دو درصد از پنج درصد اختصاص یافته از سهمیه باشگاه‌های لیگ به فوتبال بانوان، تصویب و مقرر شد به سازمان لیگ اعلام شود. هدف از سهم دو درصدی به فوتبال بانوان، حمایت از لیگ برتر و بسترسازی به منظور کمک به سلامت جسمی و روانی دختران نونهال، نوجوان و جوانان کشور و هم‌چنین تسهیل فرایند رشد و توسعه فوتبال بانوان در لیگ‌های مختلف و توزیع متناسب و متوازن آن است. هم‌چنین حمایت و تدارک مسابقات برای تیم‌های پایه نیز مورد نظر است. تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال بانوان با انگیزه و شوق حضور دارند اما برنامه‌ریزی کاملی از نظر مدیریت مالی و جذب اسپانسر ندارند که لازم است مورد بررسی بیش‌تری قرار گیرد.”

*تیم ملی ایران در رقابت‌های مرکز و جنوب آسیا حضور پیدا می‌کند، نه در غرب آسیا

“از اخبار موثقی که درباره موفقیت جامعه فوتبال بانوان مطرح می‌شود بسیار خرسند و خوشنود می‌شویم و کسب موفقیت‌ها نشان از شایستگی بانوان ایران اسلامی در تمامی صحنه‌های ملی و بین‌المللی دارد، درباره خبر فرهمند که به عنوان برترین بازیکن غرب آسیا معرفی شده است تا این لحظه خبری از سوی AFC به فدراسیون فوتبال اعلام نشده است ضمن این که مسابقات تیم فوتبال ایران مربوط به گروه مرکز و جنوب آسیا است و ما مسابقاتی در غرب آسیا نداریم. فرهمند از بازیکنان گلزن و خوب تیم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد است و امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌ها او و سایر بازیکنان مطرح باشم.”

*با معاون امور ورزش بانوان درباره برنامه‌های خود صحبت کرده‌ایم

“در نشستی درباره برنامه‌ها و عملکرد کمیته بانوان با معاون امور ورزش بانوان صحبت کرده‌ایم و از توصیه‌ها و برنامه‌های آتی که محمدیان با تعهد و درایت در راستای توسعه ورزش بانوان مد نظر دارد به بحث و تبادل نظر پرداختیم. امیدوارم با حضور محمدیان هم‌چون شهریان که زحمات بسیاری را برای توسعه ورزش بانوان متقبل شدند شاهد ارتقای ورزش‌های بانوان و حمایت بیش از بیش آن‌ها باشیم.”



دیدگاهها بسته شده است.