زندگی یک مبارز در یک رمان

این نویسنده به عرصه گفت: رمان«لتاک» برداشتی آزاد از زندگی حمید خواجه عبدالوهاب است و من در نگارش آن با استفاده از چند فلش‌بک از دورانی که وی در خدمت سربازی به سر می‌برد، به زندگی او از لحظه‌ تولد تا خدمت سربازی و پس از آن پرداخته‌ام.

او افزود: در بخشی از رمان به فعالیت‌های این شخص انقلابی در دورانی که دانشجو بود و زمانی که توسط کمیته‌ مشترک ضدخرابکاری ساواک (که اکنون به موزه عبرت ایران تبدیل شده است) دستگیر می‌شود و یک سالی در سلول‌های انفردای و جمعی به سر می‌برد و پس از آن یعنی زمانی که طی حکمی محکوم به گذاراندن ۱۰ سال حبس و انتقال به زندان قصر می‌شود و بالاخره وقایع سال ۵۷ و فعالیت‌های این شخصیت در پیروزی انقلاب پرداخته‌ام.

 به گفته نویسنده، این کتاب اولین کار او در حوزه تالیف رمان است.

نیک‌نامیان اظهار کرد: در بخش بخش این رمان متناسب با شرایط اجتماعی که در آن بزرگ شده‌ام از آیات قرآنی استفاده شده است. این هم‌آمیختگی‌ به سبب این است که خواننده بتواند ضمن برقراری ارتباط بهتر با اثر، به این دریافت برسد که چگونه می‌توان آیات قرآنی را با تار و پود زندگی درهم تنید.

او افزود: با توجه به این‌که آقای حاجی عبدالوهاب مدت زمان زیادی را در کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک و شهربانی و تحت شکنجه‌های مختلف شکنجه‌گران رژیم طاغوت به سر برده و خاطرات دردناکی از آن ایام به خاطر دارد، در این اثر سعی شده تا گوشه‌ای از مقاومت‌های جوانان انقلابی این مرز و بوم در برابر اقدامات غیرانسانی جلادان کمیته مشترک شاه به تصویر کشیده شود.

پیش‌تر مدیر موزه عبرت ایران از تلاش این موزه برای نگارش ۱۰ رمان و ۵۰ زندگی‌نامه داستانی افرادی که در جریان انقلاب و مبارزات مردم با رژیم پهلوی دستگیر و در زندان شکنجه شده‌اند، طی سال جاری خبر داده بود.

محمدحسین نیک‌نامیان همچنین مشغول نگارش یک داستان کودکانه سه‌جلدی است. کار نگارش جلد اول این اثر ویژه مخاطبان گروه سنی «ب» (سال‌های اول تا سوم دبستان) به پایان رسیده و در مرحله تصویرگری است. جلد دوم آن ویژه کودکان گروه سنی «ج» یعنی سال‌های سوم تا پنجم دبستان و جلد سوم آن متناسب با گروه سنی «د» یعنی نوجوانان راهنمایی تالیف خواهد شد. «آقای بلوط» عنوان کلی این اثر سه‌جلدی است.

به گفته نویسنده، درتالیف این اثر از مضامین قرآنی استفاده شده است و جان‌مایه اصلی این اثر را نکات اخلاقی تشکیل می‌دهد. هنوز ناشر این مجموعه کودکانه که کار تصویرگری آن را خواجه‌وند بر عهده دارد، مشخص نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.