شناسایی گونه جدیدی از "میمون‌های درازدست" در چین

به گزارش عرصه، به گفته محققان این گیبون که در جنگل‌های استوایی جنوب غرب چین زندگی می‌کند به عنوان گونه‌ جدیدی از نخستی‌سانان در نظر گرفته شده است.

این جانور پیش‌تر برای مدتی مورد مطالعه قرار گرفته بود اما در مطالعات جدید تایید شده که گونه این گیبون‌ها با تمام انواع دیگر میمون‌های درازدست متفاوت است.

دکتر “سام تروی” یکی از محققان این مطالعه گفت: در این منطقه از چین بسیاری از گونه‌های جانوری به دلیل از دست رفتن زیستگاه، شکار و افزایش جمعیت انسان‌ها در حال کاهش جمعیت یا در شرف انقراض هستند. بنابراین شناسایی گونه جانوری نادر و خاص همچون گیبون در این جنگل استوایی یک امتیاز است.

محققان با بیان اینکه این گونه با نام “گیبون هولوک اسکای‌واکر” (Skywalker hoolock gibbon) شناخته شده، اظهار داشتند: گیبون‌های هولوک در بنگلادش، هند، چین و میانمار دیده شده‌اند.

“فان پنگ – فی” یکی دیگر از کارشناسان این مطالعه گفت: تمامی گیبون‌های هولوک دارای ابرو و ریش سفید رنگ هستند، اما ظاهر این گونه تازه کشف شده، متفاوت است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، محققان همچنین با بررسی و مقایسه ژنتیکی این گونه جانوری با دیگر گیبون‌ها تایید کردند که این میمون‌ها یک گونه متفاوت است.



دیدگاهها بسته شده است.