موتور خراب ماشین سازی در نخستین سال حضور در لیگ

به‌ گزارش ‌عرصه، در بخش شانزدهم و پایانی بررسی‌ تحلیلی و آماری نیم فصل نخست لیگ برتر نوبت به ماشین سازی تبریز می رسد که علی‌رغم سر و صدای زیاد در فصل نقل‌ و انتقالات نمایش دلپذیری نداشت و در جایگاه شانزدهم جدول قرار گرفت.

کلیات

ماشین سازی تبریز که سال گذشته با کسب مقام دوم لیگ آزادگان و پس از سال‌ها دوری از لیگ برتر توانسته بود به بالاترین سطح فوتبال ایران صعود کند، شروع به جذب ستاره‌های سابق و گران قیمت لیگ برتری کرد و انتظار می رفت با این بازیکنان بتواند در نیمه نخست جدول رده‌بندی قرار گیرد، اما بخت با این تیم یار نبود و رسول خطیبی که جزو یکی از مربیان موفق لیگ برتر به شمار می رفت این تیم را در رده شانزدهم تحویل فرهاد کاظمی داد و کنار رفت. کاظمی در آخرین دیدار لیگ برتر هدایت ماشین سازی را بر عهده داشت و توانست یک تساوی را برای این تیم به دست بیاورد و شاید تبریزی ها امیدوار به نیم فصل دوم بمانند.

مربی

رسول خطیبی که سال گذشته موفق به رساندن سبزپوشان تبریزی به لیگ برتر شده بود، در سمت خود ابقا شد و در شروع لیگ نتایج خوبی را هم کسب کرد، اما بعد از هفته‌ ششم روند رو به نزول این تیم آغاز شد تا در پایان هفته‌ پانزدهم ماشین سازی با اختلاف در جایگاه شانزدهم قرار بگیرد. پس از این نتایج مسئولان ماشین سازی با استعفای او موافقت کردند و فرهاد کاظمی که تخصص زیادی در ابقای تیم‌ها در لیگ برتر دارد به عنوان جانشین او انتخاب شد.

مدیریت

بازگشت ماشین سازی به لیگ برتر بسیار پر سر و صدا بود و این تیم که این بار به منابع مالی خوبی دست پیدا کرده بود توانست گران‌ترین خرید لیگ را به نام خود ثبت کند و آندرانیک تیموریان و چند ستاره دیگر را به این تیم بیاورد. اما هر چقدر بخش مدیریتی ماشین سازی موفق بود در بخش فنی این تیم چیزی در چنته نداشت تا قعرنشین لیگ شانزدهم بماند.

بازیکنان

تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه برای ماشین سازی خوش یمن نبود و این تیم که از بازیکنان همچون آندرانیک تیموریان، پیام صادقیان، محمد نصرتی و چند بازیکن خارجی خوب استفاده می‌کرد، به جایگاه بهتر از رتبه شانزدهم دست نیافت تا در پایان نیم فصل تعدادی از بازیکنان این تیم قصد جدایی از ماشین سازی را انجام دهند که از جمله آنها می‌توان به آندرانیک تیموریان اشاره کرد. با این حال فرهاد کاظمی در ورود خود به ماشین سازی چند بازیکن جدید از جمله حمیدرضا علی عسگر، محمود قائد رحمتی و محمد رحمتی را به ماشین سازی آورده است.

میانگین سنی: ۲۶.۷۶

عملکرد: ماشین سازی در ۱۵ دیدار نیم فصل اول تنها به یک پیروزی دست یافت. این تیم همچنین ۴ تساوی کسب کرد و ۱۰ بار مغلوب حریفانش شد. سبزپوشان تبریزی در خارج از خانه عملکرد خوبی نداشت و یک پیروزی، ۲ تساوی و ۵ شکست را تجربه کرد و در بازی های خانگی نیز ۲ تساوی و ۵ شکست را متحمل شد.

گل زده: ماشین سازان در ۱۵ بازی لیگ برتر، ۱۱ گل را به ثمر رساندند که مانگین ۰.۷۳ گل به ازای هر بازی را ثبت کردند. آنها در بازی‌های خانگی نیز ۶ گل و در بازی های خارج از خانه ۵ گل را زدند که به ترتیب میانگین گل زده ۰.۸۵ و ۰.۶۲۵ گل به ازای هر بازی را ثبت کردند.

دقایق گل‌های زده ماشین سازی:

۰-۱۵: یک گل

۱۵-۳۰: سه گل

۳۰-۴۵: بدون گل

۴۵-۶۰: چهار گل

۶۰-۷۵: یک گل

۷۵-۹۰: دو گل

گل خورده: ماشین سازی بدترین خط دفاع لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد و در ۱۵ بازی ۲۶ گل دریافت کرد. آنها ۱۳ گل در بازی‌های خانگی و ۱۳ گل هم در بازی‌های خارج از خانه دریافت کردند. میانگین گل خورده آنها به ازای هر بازی ۱.۷۳ است که این عدد برای بازی های خانگی و خارج از خانه به ترتیب ۱.۸۵ و ۱.۶۲۵ است.

دقایق گل های خورده ماشین سازی:

۰-۱۵: چهار گل

۱۵-۳۰: پنج گل

۳۰-۴۵: پنج گل

۴۵-۶۰: چهار گل

۶۰-۷۵: سه گل

۷۵-۹۰: پنج گل

کارت های زرد و قرمز: ماشین سازی با ۲۶ کارت زرد و سه کارت قرمز یکی از خشن ترین تیم های لیگ برتر بود.

پنالتی: داوران در بازی های ماشین سازی ۹ بار اعلام پنالتی کرده اند که از این تعداد ۴ پنالتی به سود و ۵ پنالتی به ضرر این تیم بود. از چهار پنالتی این تیم سه ضربه گل شده و یک بار هم تبدیل به گل نشده است. از پنج ضربه پنالتی که به سود حریفان این تیم اعلام شده، ۳ ضربه گل و دو ضربه هم گل نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.