از مکاتبات شهردارها برای حل معضلات تا مقابله با سگ‌های ولگرد غرب تهران

به گزارش عرصه، در هفته جاری اخباری چون کاشت ۳۰۰ اصله درخت در حاشیه میدان آزادی شهر پرند، راه‌اندازی مرکز نگهداری از حیوانات در رباط کریم به‌زودی، اتمام حجت شهرداری منطقه ۶ با مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان دکتر “علی‌اکبر فرهنگی”و … از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداری های استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(عرصه) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پرند؛

کاشت ۳۰۰ اصله درخت در حاشیه میدان آزادی شهر پرند

نظرپور شهردار پرند گفت: ۳۰۰ اصله درخت زیتون تلخ در حاشیه میدان آزادی شهر پرند توسط نیروهای خدوم شهرداری کاشته شد.

وی تقویت و توسعه فضای سبز شهری را از مهمترین برنامه های شهرداری پرند خواند و افزود: شهر پرند دارای اقلیم خشک است و با توجه به کمبود منابع آبی این شهر، جهت توسعه ی فضای سبز و تعدیل آب و هوای شهری سعی کردیم از گونه هایی چون زیتون تلخ استفاده کنیم که رشد آنها متناسب با آب و هوای خشک شهر پرند می باشد.

اجرای عملیات نخاله برداری و پاکسازی در بلوار چهار باغ و میدان امام خمینی (ره)

به منظور پاکسازی زمین های خالی و از بین بردن ناهمواری ها و همچنین پاکسازی معابر و از بین بردن آلودگی های بصری نیروهای خدمات شهری شهرداری پرند اقدام به اجرای عملیات تسطیح و نخاله برداری در بلوار چهارباغ و میدان امام خمینی (ره) کردند.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر؛

ازمشکلات شهری نسیم‌شهر تامکاتبه شهردار با وزارت کشور برای حل مشکلات شهرهای اطراف پایتخت

شهری درکمتر از۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد که با وجودنزدیکی به تهران ولی از لحاظ امکانات در سطح بسیار پایینی است.نسیم شهر که تا چندی پیش آن را با نام اکبر آباد می‌شناختند و هنوز هم برخی افراد این شهر را با این عنوان خطاب می‌کنند، حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با جداشدن از بخش رباط کریم در سال ۸۹با دستور استاندار وقت به عنوان مرکز شهرستان بهارستان محسوب می‌شود. البته این شهر امروز همچنان درگیر مشکلات مبتلابه خود و بی توجهی مسولان استانی برای رفع مشکلاتش است،به طوریکه شهردار نسیم شهر علیرغم بیان پیشرفت‌های چشمگیر این شهر از مکاتبه‌اش با وزارت کشور برای حل مشکلات شهرهای اطراف پایتخت خبر داده است.

رخدادهای شهرداری رباط کریم؛

راه‌اندازی مرکز نگهداری از حیوانات در رباط کریم به‌زودی

پیرو خبر حمله یک قلاده سگ به کودکی ۶ساله در شهرستان رباط کریم که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، شهردار رباط کریم با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۰ قلاده سگ ولگرد زنده گیری و عقیم شده اند دیدگاه های خود را درخصوص پدید ای به نام حضور سگ های ولگرد در محیط های شهری بیان کرد.

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم پارک آبشناسان رباط کریم

علی اصغر عظیم وند معاون فنی و عمرانی شهرداری رباط کریم از پیشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم پارک آبشناسان واجرای زیرسازی و مخلوط ریزی این فاز خبر داد و افزود: این پارک در ۲ فاز و به مساحت ۲۲ هکتار واقع در ضلع غربی اتوبان تهران ـ ساوه و در مجاورت شهرک آبشناسان در حال احداث است ، گفت: فاز دوم این پارک پیشرفت قابل قبولی داشته است که امیدواریم طرح آبنمای موزیکال نیز همزملان با پایان فاز ۲ تکمیل گردد.

فروش تراکم در انتظار ابلاغ طرح تفصیلی شهر رباط کریم

شهردار رباط کریم با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر رباط کریم به زودی ابلاغ می شود، فروش تراکم را در گروی ابلاغ این طرح دانست.

رخدادهای شهرداری اوشان، فشم و میگون؛

پروژه بازگشایی واتصال مسیر تنگه بن میگون به محور اصلی میگون با قدرت ادامه دارد

این پروژه یکی از پروژه های بزرگ شهرداری در چند سال اخیر بوده است. منطقه تنگه بن میگون یکی از محله های شهر میگون بوده که با وجود بافت ییلاقی، وجود باغ های میوه و قرار گرفتن پارک قلعه باغ میگون در این مسیر رفت و آمد های زیادی در آن انجام می گردد. با احداث و بازگشایی این مسیر راه دسترسی جدیدی از جاده شمشک به داخل شهر میگون ایجاد شده که یک مسیر جایگزین مناسب بوده و باعث کاهش ترافیک عبوری می گردد. با وجود پوشش خاکی و نامناسب این محل و همچنین وجود ناهمواری ها و غیر همسطح بودن مسیر و مشکلات تملک اراضی اجرای این پروژه سخت است.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه۲؛

زوائد بصری، تابلوهای غیرمجاز و سازه‌های تبلیغاتی از چهره منطقه ۲ حذف می شود

عزیز اله نظری شهردار منطقه دو گفت: حذف زوائد بصری و تابلوهای غیرمجاز و سازه‌های تبلیغاتی از چهره منطقه ضرورتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

منطقه۴؛

کاهش بار ترافیک در معابر شمال شرق تهران

مهدی اناری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ از مناسب سازی معابر منطقه خبر داد و گفت: دو محور در محله مبارک آباد و تهرانپارس یک طرفه شد.

منطقه۶؛

اتمام حجت شهرداری منطقه ۶ با مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان دکتر “علی‌اکبر فرهنگی”

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران با تاکید بر برخورد قاطع با مسببان مخدوش کردن تابلوی خیابان دکتر “علی اکبر فرهنگی”، از تعویض این تابلو طی روزهای آینده خبر داد.

منطقه۷؛

پل های عابرپیاده و مکانیزه سطح منطقه ۷ بازبینی و رفع عیب می شود

محمد علی شعبانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ ازاجرای طرح بازبینی و رفع عیب پل‌های عابرپیاده و مکانیزه سطح منطقه در راستای افزایش رفاه شهروندان و تردد آسان آنها خبر داد.

منطقه۹؛

اتمام طرح بهسازی محوطه برج و میدان آزادی تا دهه فجر

حمید محسنی شهردار منطقه ۹ با اشاره به طرح بهسازی سطح پیرامونی میدان آزادی از اتمام این پروژه تا دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح با زیربنایی حدود ۱۴ هزار مترمربع در ۴ فاز از ابتدای سال ۹۴ آغاز شده که ۳ فاز آن در قالب عملیات جلوگیری از نفوذ آب به مجموعه زیرین برج آزادی در دستور کار قرار گرفت. اقدامات اجرایی پروژه بهسازی محوطه برج آزادی در ۴ فاز کلید خورد که ۳ فاز آن عملیاتی و فاز چهارم نیز از اوایل سال ۹۶ شروع خواهد شد.

جشنواره نان و نمک منطقه ۹ برگزار شد

جشنواره نان و نمک منطقه ۹ با شرکت ۷۰ نفر از همکاران برگزار شد و منتخبین این مرحله با حضور مهندس محسنی شهردار منطقه معرفی شدند.

منطقه ۱۰؛

کاهش تخلفات رانندگی اتوبوسرانان و تاکسیرانان منطقه ۱۰

رضا زلفی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به اجرای خط سفید در راستای نهادینه سازی فرهنگ ترافیک، افزایش ایمنی شهروندان و وسایل نقلیه و همچنین رعایت قوانین و مقررات، حفظ نظم و ایجاد امنیت و آرامش گفت: یکی از اقدامات اساسی در اصلاح فرهنگ ترافیک شهر تهران، تمرکز بر آموزش‌های عمومی و تخصصی است که در طرح آسمان آبی زمین پاک با جدیت دنبال می‌شود.

منطقه۱۱؛

اطلس زیست محیطی منطقه ۱۱ رونمایی می شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یازده تهران گفت: برای شناسایی نقاط و محدوده‌های اصلی آلاینده در محله های مرکزی پیش از پایان سال جاری از اطلس زیست محیطی شهرداری منطقه ۱۱ رونمایی می شود.

آغاز ساماندهی بساط گستران خیابان های ولی عصر (عج)،جمهوری و حافظ 

امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: برنامه ریزی برای ساماندهی بساط گستران خیابان های ولی عصر(عج)، جمهوری و حافظ در ماه های پایانی سال آغاز شد.

فروش تولیدات خانگی و بازارچه سمساری در محله قلمستان دایر شد

سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یازده تهران گفت: با هدف حمایت از زنان آسیب دیده محله‌های مرکزی پایتخت و نجات آن ها از معضلات ناشی از فقر؛ بازارچه سمساری و فروش محصولات خانگی در سرای محله قلمستان راه اندازی شده است.

منطقه ۱۵؛

نصب ۲۰۰۰ مترطول گاردریل در منطقه ۱۵

انجمنی، شهردار منطقه ۱۵ از نصب ۲۰۰۰ مترطول گاردریل در محله مسگرآباد این منطقه به منظور حفظ محیط زیست خبر داد و افزود: با توجه به مشکل تخلیه نخاله ای که طی سنوات گذشته در زمینهای بایر محله مسگرآباد به وجود آمده بود بنا به درخواست شورایاران و ساکنان، پاکسازی محله از خاک و نخاله در دستور کار حوزه های ذیربط قرار گرفت.

جمع آوری عرضه کنندگان غیرمجاز بنزین در منطقه ۱۵

پیران، شهردار ناحیه دو منطقه ۱۵ از جمع آوری عرضه کنندگان غیر مجاز بنزین در محدوده این ناحیه خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات ناشی از عرضه غیرمجاز بنزین در محدوده این ناحیه و در پی درخواستهای شورایاران و ساکنان محل مبنی بر برخورد با عوامل توزیع غیرمجاز بنزین بر اساس دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه۷ (ویژه امور شهرداریها) گشت مشترک ویژه ای متشکل از شهرداری، راهور، آتش نشانی و کلانتری تشکیل و نسبت به جمع آوری این افراد اقدام شد.

منطقه ۱۶؛

مناسب سازی بوستان های بهمن و سردارجنگل برای توان‌یابان و سالمندان

مهندس میرزاقلی شهردار منطقه ۱۶ از اصلاح، ترمیم وتجهیز بوستان های بهمن وسردار جنگل برای استفاده توان‌یابان، افراد دارای معلولیت و سالمندان در منطقه خبر داد. در راستای اجرای این طرح اختصاص مکانی به عنوان زمین بازی کودکان دارای معلولیت در جوار زمین بازی کودکان و نصب تجهیزات تندرستی و آمادگی جسمانی ویژه معلولان در بوستان های بهمن وسردار جنگل در دستور کار قرار گرفت.

منطقه ۱۷؛

محله بلورسازی صاحب بازار میوه و تره بار می شود

علیرضا جعفری معاون امور شهر و فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ از احداث بازار میوه و تره بار در محله بلورسازی از ناحیه سه این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این بازار در زمینی به مساحت پانصد متر مربع در مجاورت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) و در زیر پل شهید نواب احداث خواهد شد که می تواند نیاز روزانه شهروندان به میوه و سبزیجات تازه را مرتفع نماید.

منطقه۱۹؛

بهسازی بیش از ۲۰ فضای بی دفاع شهری در منطقه ۱۹

حمید بهرامی معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۹ شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری را در حوزه فعالیتهای اداره رفاه و خدمات اجتماعی این حوزه اعلام کرد و گفت: درهمین راستا از ابتدای سال ضمن بهسازی ۲۲ فضای بی دفاع شهری، سه نقطه جدید شناسایی شده است که دو بلافاصله بهسازی و یک نقطه نیز در حال پیگیری است.

منطقه۲۲؛

منطقه ۲۲ موفق به دریافت گواهینامه مدیریت یکپارچه(IMS) شد

جلسه افتتاحیه و اختتامیه ممیزی مراقبتی نوبت اول سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) منطقه ۲۲ با حضور مولائی  شهردار منطقه ۲۲ ، قائم مقام و معاونان ، شهرداران نواحی و روسای ادارات ، نمایندگان ستاد محیط زیست شهرداری تهران و همچنین ممیزین شرکت QUALITY AUSTRIA  اتریش برگزار شد.

راه اندازی بوستان ارغوان ویژه معلولان در منطقه ۲۲

مولایی شهردار منطقه ۲۲ از راه اندازی پروژه بوستان ارغوان به عنوان نخستین بوستان منطقه به منظور استفاده معلولین و افرادکم توان در سطح منطقه خبرداد.

جشنواره نان و نمک در منطقه ۲۲ برگزار شد

همزمان با ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسگری(ع) جشنواره غذایی نان و نمک با شعار “غذای سالم جامعه سالم” با حضور بیش از ۴۰ نفر از کارکنان و پرسنل شهرداری منطقه ۲۲ برگزار شد.

رخدادهای شهرداری شهریار؛

نخاله های ساختمانی سطح شهر امیریه پاکسازی شد

سلمانی مدیر منطقه دو امیریه افزود:در راستای ایجاد منظر بصری زیبا ونیز حفظ بهداشت شهری، پاکسازی گسترده نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر امیریه در حال انجام است.



دیدگاهها بسته شده است.