انوشیروانی: از ۴ رقابت قبل از جهانی برای شناسایی نفرات استفاده می‌کنیم

به گزارش عرصه، تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان، سال آینده رویدادهای مهمی رو پیش‌رو دارد، از قهرمانی آسیا گرفته تا بازی‌های کشورهای اسلامی، یونیورسیاد، داخل سالن آسیا و در نهایت قهرمانی جهان.
همین موضوع باعث شده مسوولیت سنگینی بر دوش سجاد انوشیروانی باشد چرا که هم باید در این رویدادها نتیجه بگیرد و هم نباید به نفرات اصلی فشار زیادی وارد کند چرا که ممکن است در مسابقات جهانی نتوانند نتیجه لازم را کسب کنند.
انوشیروانی در گفت‌وگو با عرصه درباره‌ی این که چه تدبیری برای این مساله دارد، بیان کرد:  با توجه به مشورت‌هایی که داشتیم، می‌خواهیم در این رویدادها علاوه بر نفرات با تجربه از وزنه‌برداران جوان‌تر هم استفاده کنیم. چون جوان‌ها احتیاج دارند میدان ببیند و محک بخورند. البته بعد از قهرمانی آسیا می‌خواهیم ۶۰ تا ۷۰ درصد بدنه تیم ملی را عوض کنیم.
او ادامه داد: در این میان بازی‌های یونیورسیاد و داخل سالن آسیا هم هست که می‌خواهیم تیم بدهیم. شاید نفراتی که مدنظر داریم برای بازی‌های آسیا ۲۰۱۸ وزنه بزنند به این رویدادها اعزام کنیم تا محکی بخورند. در کل هدف ما این است مسابقات پیش رو به ویژه مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند برنامه‌ریزی که دارد به گونه‌ای باشد که وزنه‌برداران دچار افت نشوند و در مسابقات جهانی لطمه نبینند، تصریح کرد: برخی مسابقات به گونه‌ای است که وزنه‌برداران با ۹۰-۸۰ درصد آمادگی می‌توانند موفق باشند و نیاز به فشار آوردن زیاد نیست. از طرفی مسابقات پیش رو به غیر از جهانی در کشورهای نزدیک ایران برگزار می‌شود و وزنه‌برداران می‌توانند ۲ تا ۳ روز به آن‌جا رفته و  وزنه بزنند.
 او ادامه داد: با این حال تمام هدف ما رسیدن به شرایط خوب برای مسابقات جهانی است. می‌خواهیم در آمریکا تیمی که واقعا می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد و انتظارات را برآورده کند، راهی مسابقات کنیم. از تمام مسابقات قبل از جهانی نیز برای شناسایی نفرات و پتانسیل آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت نفرات حاضر در اردوی تیم ملی گفت: واقعیت این است نفرات جوان‌تر فاصله زیادی دارند البته ما می‌خواهیم زمان بیش‌تری به آن‌ها بدهیم تا بیش‌تر تمرکز کنند شاید در مدت زمان نه چندان دور نتایج خوبی کسب کنند. البته این را هم باید قبول کنیم که وزنه‌برداری از لحاظ کمی در ایران دچار افت شده است. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون دارد و اردوهای مکرری که برای رده‌های پایه برگزار می‌کنند، انگیزه به وزنه برداران برگردد و شاهد افزایش کمیت در رده های پایه باشیم . در این صورت به تیم بزرگسالان نیز در آینده کمک می شود.
انوشیروانی درباره‌ی دعوت از وزنه‌برداران با سابقه‌ای که در مسابقات مختلف و مهم امتحان خود را پس داده‌اند و خیلی هم موفق نبودند، تصریح کرد: خب چه کسانی را می‌آوردیم؟ نفرات دیگر خیلی فاصله دارند. مطمئن باشید ما تمام شرایط را لحاظ کردیم و به این نتیجه رسیدیم از تمام نفراتی که می‌توانند به ما کمک کنند، استفاده کنیم، به آن‌ها اعتماد کرده تا در راستای آن بتوانیم تیم کاملی را آماده کنیم.
او افزود: نفراتی هم که امتحان پس داده‌اند، شاید در روند کاری ما مثبت‌تر پیش بروند و ثابت کنند هنوز توانایی بالایی دارند. شاید هم این اتفاق رخ ندهد. با این حال می‌خواهیم از هر کسی که می‌تواند به ما کمک کند، استفاده کنیم.
نایب قهرمان المپیک لندن در مورد این که گفته می‌شود شاید قوانین و مقرراتی که وزنه‌برداران باید آن را امضا کنند باعث شود جو اردو مانند پادگان شود، تاکید کرد: هدف ما کمک کردن به خانواده وزنه‌برداری است و وزنه‌برداران باید از آیین‌نامه تمکین کنند. نظم باید در اردو حرف اول را بزند. در پادگان‌ها هم شاید وجود همین نظم باعث هم‌دلی و موفقیت شده است. از این رو وزنه‌بردارانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند باید بدانند ما هدف ملی داریم و باید ملی نگاه کنند و گام بردارند. بیت‌المال برای آن‌ها هزینه می‌شود تا موفقیتی حاصل شود. البته شاید این مقررات خسته کننده هم باشد با این حال وزنه‌بردار اگر برای رسیدن به هدفش تلاش و به آن فکر کند، این موضوع هم حل شدنی است.
او در پاسخ به این پرسش که بهداد سلیمی هم‌چنان مشغول تمرین کنار تیم ملی است، گفت: زانوی بهداد کمی تورم دارد. در حال حاضر تمرینات قدرت و استقامتی را انجام می‌دهیم، تورم زانوی او هم ان‌شاءالله رفع می‌شود و مشکلی نیست.



دیدگاهها بسته شده است.