تشییع باشکوه آیت‌الله هاشمی نشان از جایگاه ایشان در میان مردم داشت

به گزارش عرصه، آیت‌ الله «مرتضی جوادی آملی» در مراسم گرامیداشت آیت‌ الله اکبر هاشمی رفسنجانی در تکیه اسک آمل با اشاره به اینکه تجلیل و تکریم از آیت‌الله هاشمی تعظیم از اسلام و جامعه و نظام اسلامی است که او به حق نماینده‌ای از اسلام و جامعه اسلامی بود، اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی، ایشان را استوانه انقلاب معرفی کرد و به عنوان صحابه صالح و صادق از زبان یک مرجع دینی و الهی معرفی شده است.

جوادی آملی یادآور شد: انسان‌های رادمردی که با پروردگار خویش عهد بستند استوار هستند و عهدهای الهی بسیار سنگین است.

او تصریح کرد: آنهایی که صادقانه در عهد خدا مقاومت و استواری کردند دو دسته هستند؛ دسته اول در میدان رزم و پیکار و مبارزه به شهادت می‌رسند. دسته دوم کسانی هستند که با این عهد استوار هستند و تا انجام بدون کمترین درنگ در این راه استوار می‌مانند.

وی گفت: آیت الله هاشمی با دوستان عزیزی مانند شهیدان بهشتی، مطهری و باهنر در کنار هم بودند و رفتند و به آن عهدی که با خدا بستند وفا کردند و آیت الله هاشمی هنرش این بود که تا آخرین لحظه به عهد و پیمان خود مانده بود.

فرزند آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی همواره در تمام دوران نماینده مردم بود و عمدتا کار او بر نظریه مردم و جمهوریت نظام و فکر شکل پیدا می‌کرد که تشییع جنازه میلیونی نشان از ارادت مردم به خدمتگزارانشان را نشان می‌دهد که تمام وجود ایشان در اختیار انقلاب و امام بود.

وی با تاکید بر اینکه رحلت ایشان یک خبر جهانی بود، افزود: ایشان شخصیت فرزانه‌ای بود که در ترازوی مقیاس جهانی بود که می‌توانست سخن بگوید و به نمایندگی از انقلاب و جامعه اسلامی پشت تربیون قرار می‌گرفت و تاثیرگذار بود.

جوادی آملی تاکید کرد: وی هر زمان احساس می‌کرد انقلاب در خطر است با تمام وجودش مایه می‌گذاشت و آرمان‌های امام و شکوفایی جامعه متعالی یک اصل برای ایشان بود.

وی گفت: مسیری را که آغاز کردیم راهی دشوار و طولانی است که برای رسیدن به آن باید فکر وسیع داشته باشیم. تا زمانی که ملت به صحنه نیاید حکومت بزرگ نمی‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.