مذاکرات آستانه در مورد سوریه ۲۳ ژانویه برگزار می شود


سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مذاکرات آستانه در مورد حل و فصل بحران سوریه ۲۳ ژانویه شروع خواهد شد.

به گزارش عرصه، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفت و گو با شبکه خبری روسیا الیوم عنوان کرد: مذاکراتی که قرار است در آن نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح برگزار شود از ۲۳ ژانویه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به بهبود شرایط در سوریه بعد از اجرایی شده آتش بس، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای آستانه قزاقستان، نقطه عطفی جدید در مسیر صلح باشد.

پیش از این نیز مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود که در صورت موفقیت آمیز بودن آتش بس در سوریه، گفتگوهای آستانه ۲۳ ژانویه شروع خواهد شد.

آتش بس در سوریه  بعد از موافقت دولت سوریه و معارضان، از ۳۰ دسامبر گذشته اجرایی شده است.

از سوی دیگر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه ابراز امیدواری کرد که همه طرف های ذی ربط در پرونده سوریه در این مذاکرات شرکت کنند.

وی گفت: این مذاکرات باید با نظارت سازمان ملل متحد و در چارچوبی که سال ۲۰۱۲ در ژنو مشخص شده است، برگزار شود و تمام طرف های ذی ربط به جز گروه های افراطی و رادیکال در آن شرکت کنند.

اولاند بار دیگر ادعای تکراری خود در مورد رئیس جمهوری سوریه را بر زبان آورد و گفت: بشار اسد نمی تواند راه حل مشکل باشد.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: ضرورت هر گونه روند انتقال سیاسی در سوریه، عدم کنار زدن طرف های ذی ربط در منطقه و گفتگو با همه طرف ها از جمله نظام سوریه است.

گفتنی است مذاکرات دولت سوریه و مخالفان سوری، ۲۳ ژانویه زیر نظر روسیه، ترکیه و ایران و با حضور استفان دی میستورا در شهر آستانه برگزار خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.