افزایش تلفات آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا تا ۲۰۳۰

به گزارش عرصه، در این گزارش که به پشتیبانی دانشگاه هاروارد انجام گرفته آمده است: انتشار گازهای آلوده‌کننده ناشی از احتراق زغال‌سنگ تا سال ۲۰۳۰ میلادی در منطقه جنوب شرق آسیا سه برابر بیشتر خواهد شد و این شرایط در عین حال می‌تواند منجر به افزایش تلفات ناشی از آلودگی هوا در این منطقه شود.

محققان هاروارد و کارشناسان سازمان محیط زیستی صلح سبز معتقدند پیش‌بینی می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۳۵ میلادی تقاضا برای برق در جنوب شرق آسیا تا ۸۳ درصد افزایش یابد که دو برابر متوسط تقاضای جهانی است.

به گزارش سی‌ان‌ان،‌ در این مطالعات مشترک تاکید شده که عواملی چون رشد اقتصادی، رشد جمعیت و مهاجرت شهری، دلایل جهش بزرگ در رشد تقاضا برای انرژی در این منطقه است و علاوه بر این در جنوب شرق آسیا برخلاف آمریکا، اروپا، چین یا هند، این تقاضاها هنوز عمدتا از طریق کارخانه‌های تولید نیرو از زغال سنگ به جای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود. بنابراین این وضعیت می‌تواند پیامدهای جدی برای بهداشت عمومی داشته باشد.

بنابراین گزارش، پیش‌بینی شده که انتشار آلودگی ناشی از احتراق زغال سنگ در این منطقه از آسیا تا ۲۰۳۰ سه برابر خواهد شد و بیشترین افزایش نیز مربوط به دو کشور اندونزی و ویتنام خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.