جشن چینی‌ها به احتمال زیاد اسفندماه برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، لیلا الیاسی – مسوول روابط عمومی کاخ نیاوران – در گفت‌وگو با عرصه، اظهار کرد: جشنواره بهار چین قرار بود برای دومین بار در کاخ نیاوران برگزار شود که با درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اجرای این برنامه در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه لغو شد و ما پیشنهاد دادیم که این برنامه در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود. البته تاریخ دقیق برنامه را باید سفارت چین اعلام کند که تا کنون زمان خاصی را اعلام نکرده است، اما به احتمال قوی این جشنواره در نیمه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که تعداد غرفه‌هایی که برای این جشن در نظر گرفته شده هنوز به ما اعلام نشده است، گفت: سال گذشته نیز تعدادی در غرفه‌ها، صنایع دستی و غذاهای سنتی چینی از دریایی گرفته تا گیاهی را عرضه می‌کردند. همچنین برخی آیین‌های سنتی چین از جمله آتش‌بازی، موسیقی سنتی، کارگاه‌های خوشنویسی و رقص اژدها را در محوطه کاخ نیاوران، حیاط هنر و جهان نما اجرا کردند که امسال نیز در همین محوطه‌ها برنامه‌های‌شان را برگزار می‌کنند.

الیاسی افزود: امسال به احتمال زیاد نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چین در گالری جهان نما نیز برپا می‌شود. 

جشنواره بهار چین که قرار بود پنج‌شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه در مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ نیاوران برگزار شود، به‌دلیل فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام – لغو و به زمان دیگری موکول شد. این جشنواره با هماهنگی سفارت جمهوری خلق چین در ایران و انجمن روستی ایران و چین برنامه‌ریزی شده بود.

قرار بود این مراسم با حضور و سخنرانی پانگ سن، سفیر جمهوری خلق چین در تهران و احد محمدی، رئیس انجمن دوستی ایران و چین انجام شود که با درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لغو شد.



دیدگاهها بسته شده است.