دیده بان حقوق بشر نسبت به اعدام شهروندان بحرینی هشدار داد


سازمان دیده بان حقوق بشر نسبت به اعدام سه فعال بحرینی که اخیرا حکم اعدام آنها توسط رژیم آل خلیفه تثبیت گردید، هشدار داد.

به گزارش عرصه به نقل از اللولوءه، سازمان دیده بان حقوق بشر نسبت به اعدام شهروندان بحرینی توسط آل خلیفه هشدار داد.

در همین راستا «ساره لیا ویتسون» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان در مطلبی در توئیتر اعلام کرد که «اعدام شهروندان بحرینی پیامدهای سیاسی و امنیتی فاجعه باری به همراه خواهد داشت».

گفتنی است که خانواده های سه شهروند بحرینی محکوم به اعدام با نام های سامی مشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع روز شنبه طی تماسی ناگهانی برای حضور در زندان «جو» به منظور ملاقات با فرزندان خود فراخوانده شدند.

خانواده این شهروندان بحرینی و نیز فعالان این کشور نگران هستند که مقامات آل خلیفه اقدامات برای اجرای حکم اعدام آنها را آغاز کرده باشند به ویژه اینکه ملاقات مذکور در دستور کار و طبق برنامه نبوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر پیش از این نیز در گزارشی از افزایش خفقان در بحرین و ادامه اقدامات آل خلیفه ضد فعالان و شخصیت های دینی انتقاد کرده بود.

لازم به ذکر است که دیوان تجدیدنظر رژیم آل خلیفه روز نهم ژانویه جاری حکم اعدام سه انقلابی بحرینی را به اتهام واهی دست داشتن در حادثه بمب گذاری تایید کرد.

رژیم آل خلیفه مدعی است که این افراد در حادثه بمب گذاری روستایی نزدیک منامه در سال ۲۰۱۴ دست داشته اند. ادعا شده که در این بمب گذاری شماری از نیروهای پلیس رژیم آل خلیفه از جمله یک افسر اماراتی کشته شد.

افسر اماراتی بخشی از نیروهایی بوده که تحت امر مزدوران عربستان برای سرکوب انقلابیون بحرینی در مارس ۲۰۱۱ به این کشور اعزام شدند.



دیدگاهها بسته شده است.