ارزش های دفاع مقدس با تکیه بر هنر در فضای شهری تجلی یابد

به گزارش عرصه،عبدالله پاکاری در مراسم رونمایی از یادمان دفاع مقدس در میدان لاکانی شهر رشت، اظهار کرد:اندیشه ایثار و شهادت خاستگاهی متعالی در حوزه فرهنگ و هنر ما ایرانیان دارد، به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی که این قضیه سرلوحه حرکت های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی افزود:فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه ای از افکار، اعتقادات،باورها،ارزش ها،پسندها،علایق،دلبستگی ها،روابط،عرف و عاداتی است که در جریان انقلاب و با توجه به پیشینه دینی ملت بارور شده و در دوران دفاع مقدس تجلی یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان حفظ یاد و خاطره شهدا به عنوان ارزش های دفاع مقدس را کاری پسندیده عنوان کرد که به خوبی می‌تواند با تکیه بر هنر در فضاهای شهری نمود یابد.

وی گفت:باید تلاش شود تا رشادت،جان نثاری،ایثارگری،عزم و اراده آهنین رزمندگان اسلام که موجب عزت،سربلندی و غرور ملی شده اند، دستمایه طراحی آثار خلاقانه هنری قرار گرفته و در آثار یادمانی متجلی گردد.بدون شک اثری که یک هنر انتزاعی یا واقعی بعد از اجرا و جانمایی در ذهن مردم می گذارد شاید در قالب هیچ متن و یا فعالیت های تئوری و تحصیلی نگذارد لذا توجه به آن امری ضروری است.

وی یادآور شد:هنر انقلابی آمیخته با هنر اسلامی و هنر ایثار و شهادت و ایستادگی و مهربانی و معنویت و محبت است و این هنر جاودانه خواهد ماند و هر کس برای این هنر تلاش کند نیز جاودانه در تاریخ می ماند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان سرمایه گذاری در هنر را یک سرمایه گذاری سودمند و بلندمدت و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با هنر می توان بر اذهان و دل ها تاثیر گذاشت و باید از هنر انقلابی به هر شکل که می توان حمایت و آن را تقویت کرد.

۵خبرنگار:



دیدگاهها بسته شده است.