جلالی: این بازی برای صبا حکم مرگ و زندگی دارد

به گزارش عرصه، مجید جلالی سرمربی تیم پیکان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صبای قم درباره وضعیت پیکان گفت: ما تیم نگرانی نیستیم. تیمی پراشتیاق هستیم که دوست دارد شایستگی‌هایش را اثبات کند و این مهم‌ترین شاخصه تیم ماست و هر بازی که انجام می‌دهیم قدمی به سمت جلو است. تیم جوان و خوبی داریم و تا به اینجای کار توانسته‌ایم خود را اثبات کنیم. امیدوارم این اشتیاق در بازیکنان بماند تا بتوانیم رتبه‌های بهتری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: فردا با تیمی بازی داریم که در شرایط سختی قرار دارد. شاید آن‌ها فکر می‌کنند این دیدار برایشان حکم مرگ و زندگی دارد و این باعث می‌شود که کار برای ما سخت شود. ما هم با تمهیداتی‌ که اندیشیده‌ایم سعی می‌کنیم بازی را کنترل کنیم و سه امتیاز مسابقه را کسب نماییم. مصدوم فقط مهدی شیری را داریم که او نیز به زودی خوب می‌شود. مدافع ارمنستانی‌مان نیز مصدوم است. البته بازیکن فرانسوی که تازه جذب کردیم نیز همراه ما است و در روزهای آتی شاید کاپیتان تیم ملی افغانستان را جذب کنیم.

جلالی درباره اینکه چه چیزهایی می‌تواند باعث افت پیکان در نیم فصل دوم شود نیز گفت: در دور برگشت بعضی چیزها باعث تهدید تیم‌ها و افت آن‌ها می‌شود که در درجه اول این تهدیدها کیفیت زمین است. تا به قم رسیدیم، من از فرهاد پورغلامی خواهش کردم به زمین برود و او نیز با ماشین به زمین رفت و خدا را شکر از کیفیت زمین راضی بود. در درجه بعدی نزدیک بودن رقابت‌هاست که باعث می‌شود تیم‌ها تحلیل روند و امیدوارم بازی‌ها مثل الان منصفانه پیش رود.

رییس سابق کانون مربیان درباره بحث‌های موجود پیرامون تیم ملی نیز گفت: این بحث‌ها نیاز به صحبت‌های طولانی و کارشناسی دارد و چیزی نیست که هر کسی بتواند فی‌البداهه جواب آن را بدهد. تیم‌ها در ایران مدلی تمرین می‌کنند که هماهنگ شده نیست. آیا شما تعریفی از فوتبال ایرانی دارید؟ مثلا وقتی می‌گویید فوتبال آلمانی یا فرانسوی تعریف یا شاخصه مشخصی دارید اما در ایران چون مکتب‌های مختلف مانند بازی هجومی، ‌بازی دفاعی، بازی بر اساس پاس‌های متوالی و بازی درگیرانه وجود دارد تعریف مشخصی از فوتبال ایرانی ندارید.

وی ادامه داد: کسی که مسئولیت تیم ملی را در دست می‌گیرد و البته فضا را می‌شناسد، دوست دارد تیم بیشتر در اختیارش باشد تا بتواند بازیکنان را با هم به هماهنگی برساند. یکی زورش می‌رسد و این کار را انجام می‌دهد ولی یکی مثل من که زمانی که به من پیشنهاد سرمربی‌گری تیم جوانان شد و من خواستار آن شدم که سه ماه تیم را در اختیار داشته باشم و آن‌ها قبول نکردند، زورش نمی‌رسد. این شاید اصولا درست نباشد اما چاره‌ای نداریم.

جلالی درباره استعفایش از کانون مربیان نیز گفت: درست است که ما شروع کننده کار بودیم اما این دلیل نمی‌شود که ما همیشه در صحنه باشیم. اشخاص دیگر باید بیایند و سکان این کاروان را در دست بگیرند و این اشکالی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره برگزاری اردوهای طولانی مدت نیز گفت: کسانی که اردو را برگزار می‌کنند، بستگی به برنامه‌ریزی مربیان دارد که همراه با افت و کسالت آن‌ها باشد یا نه و اینکه چگونه بتوانند روزهای اردو را پر کنند تا زمانی که بازیکن به اردو می‌آید، بداند چطور خوراکی باید مصرف کند و چه کاری را از لحاظ تمرینی و یا ذهنی انجام دهد. اگر این اردوها برنامه‌ریزی شده باشد، نقاط منفی این اردوها پوشش داده می‌شود. بنابراین همه مربیان دوست دارند بازیکنان‌شان را بیشتر در اختیار داشته باشند.



دیدگاهها بسته شده است.