سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: می‌خواهند اوضاع فدراسیون را نا آرام جلوه دهند

محمد آذرپی در گفت‌و گو با عرصه در واکنش به استعفاها و اعتراضات در برخی از کمیته‌های ژیمناستیک اظهار کرد: متاسفانه در دوره ریاست قبل به برخی از اشخاصی احکامی داده شد که شایستگی آن را نداشتند و تمام حرمت‌ها شکسته شد. ابلاغ‌هایی که در دوره گذشته داده شد بعضاً از من سرمربی تیم ملی هنری نیز از لحاظ کسوت، قهرمانی و تجربه نیز بالاتر بود. مشکلات کنونی نیز متاثر از گذشته است. منتهی در دوره قبل، درویش‌زاده می‌دانست چطور مسائل را رفع رجوع کند و همه را راضی می‌کرد و نگاه داشت. آقای درویش‌زاده با دبیر خود سنگینی هماهنگ بود و تصمیمات را با هم می‌گرفتند.

او در مورد این اعتراضات و استعفاها خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که استعفا کردند، اصلا ابلاغی نداشتند. در کمیته آکروژیم نیز برخی می‌گویند که روی برگه سفید امضا داده‌اند و بهانه امضا، تغییر رییس کمیته بوده است، اما در نهایت نامه بر علیه فدراسیون نوشته شده است. البته برخی از کاندیداها هم در پشت صحنه هستند و می‌خواهند موقعیت فدراسیون را آشفته نشان دهند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در مورد روند فدراسیون در مدت سرپرستی اسبقیان گفت: اما فدراسیون در حال حاضر با همان بودجه قبل تمام برنامه ها را برگزار می‌کند. من نمی‌خواهم سنگ آقای اسبقیان را به سینه بزنم اما در مدت‌ کم با همان بودجه مسابقات قهرمانی کشوری، رده نونهالان، نوجوانان، مسابقات بزرگسالان، اردوها را به طور روتین برگزار کرد. حتی در بخش جوانان ورزشکاران پاداش گرفتند و مربیان نیز حق‌الزحمه خود را دریافت می کنند. این‌ها نشان دهنده این است که همه چیز مدیریت شده است.

او می گوید که نمی‌خواهد در مورد هیچ شاخه‌ای به طور خاص صحبت کند تا جبهه گیری نشود و این اتفاقات ادامه دار نباشد، اما پشت پرده این اتفاقات را وجود افرادی می‌داند که شانسی هم در انتخابات ندارند، وی در این مورد ادامه داد: برخی افراد فکر می کنند که ممکن است آقای اسبقیان در ژیمناستیک بماند، یعنی اینکه فکر می کنند که آقای اسبقیان انتخابات را جابه‌جا می کند تا در این فدراسیون بماند، اما نمی‌دانند که برگزاری انتخابات به دست وزارت ورزش و جوانان است. آن‌ قبیل افراد می‌خواهند وانمود کنند که اوضاع فدراسیون ناآرام و نابه سامان است و باید هرچه زودتر انتخابات برگزار شود. البته این افراد که بر علیه اسبقیان و فدراسیون این کارها انجام می‌دهند شانسی هم در انتخابات ندارند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری خاطرنشان کرد: در زمان درویش زاده کمر فدراسیون به سبب برگزاری اردوهایی که ۴۵۰ میلیون تومان آب خورد شکست. اردوهایی با تعداد ورزشکاران زیاد و طولانی مدت که برای آماده‌سازی تیم ملی ترامپولین برای مسابقات جهانی بود. رشته‌ی نوپایی که حتی در غرب آسیا حرفی برای گفتن ندارد، به مسابقات جهانی دانمارک رفتند که هیچ نتیجه‌ای نداشت و تنها ۴۵۰ میلیون تومان هزینه از محل فدراسیون برباد رفت. آن زمان من نیز گفتم که بهتر نبود به جای این همه هزینه برای این رشته اردوهای مشترک با کشورهای دیگر می داشتیم یا اینکه وسایل این رشته را خریداری می‌کردیم. آنقدر به این افراد بها داده شده بود جواب همه را می دادند.

او ادامه داد: اما در همان زمان فدراسیون برای تیم ملی هنری جهت آماده‌سازی برای بازی های اینچئون تنها ۱۰ میلیون هزینه کرد. حتی اردوهای کیش را به واسطه ارتباطی که من داشتم رایگان برگزار کردیم. غذاهای ورزشکاران را نیز خودمان از غذاخوری ها تهیه می‌کردیم اما می‌دیدیم که اضافه‌کاری‌های آنچنانی و حقوق‌های بالا به برخی افراد داده می‌شود.

آذرپی به مشکلات مالی فدراسیون در مجامع سالیانه نیز اشاره کرد و گفت: در مجمع‌های سالیانه دو سال گذشته بازرس‌ها به خیلی از موارد اعتراض کردند، که سجادی به آن‌ها مهلت سه ماهه داد اما باز هم در آخرین مجمع نیز این مشکلات حل نشده بود و دوباره با همین مشکلات مواجه شدند که سجادی این‌بار به آن‌ها مهلت چهارماهه داد تا این اختلافات مالی برطرف شود. اما هنوز هم مشکلات مالی از پنج سال گذشته لاینحل مانده است.

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات و کاندیداها اظهار کرد: من معتقدم اگر کمی دیگر بگذرد و مجمع سالیانه برگزار شود، ممکن است که ثبت نام از کاندیداها دوباره انجام شود این‌ها نظرات شخصی من است. مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک فکر می‌کنم در بهمن ماه برگزار خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.