نگران بودجه هلال احمر هستیم/ انجام ماموریت ها دشوار می شود


رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: انجام ماموریت های هلال احمر با بودجه ای که دارد، دشوار و غیرممکن خواهد بود.

دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مشکلات و کمبودهای بودجه ای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد جمعیت هلال احمر با این حجم از ماموریت هایی که انجام می دهد، دچار مشکل شود، قطع به یقین همه فعالیت های امدادی و خدماتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر تمرکز جمعیت هلال احمر بر ماموریت های امداد و نجات، تصریح کرد: ما باید همیشه یک جمعیت آماده باشیم و بتوانیم در زمان لازم خدمات مورد نیاز را ارائه بدهیم.

ضیائی به برنامه راهبردی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: تدوین دو برنامه ٥ ساله را در دستور کار داریم که تا پایان امسال به تصویب مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خواهد رسید. شروع این برنامه‌ از سال آینده خواهد بود و بودجه سالانه جمعیت هلال احمر نیز بر اساس برش‌های یک ساله از این برنامه خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اما با وضع موجود، نگران تامین اعتبارات برای انجام فعالیت ها و برنامه های خودمان هستیم. زیرا، بودجه ‌سال آینده جمعیت هلال احمر فقط ٣‌ درصد افزایش داشته است که کفاف وضعیت عادی را هم نمی‌دهد.

ضیائی با انتقاد و گلایه از حذف برخی منابع بودجه ای جمعیت هلال احمر، گفت: بخشی از بودجه ما از محل حق ثبت اسناد تامین می شد که آن را برای سال آینده حذف کرده اند.

وی تاکید کرد: اگر این بخش اصلاح نشود، جمعیت هلال‌احمر، بخش زیادی از فعالیت‌های خود را نمی‌تواند انجام دهد. اگر دولت خدمات ما را می‌خواهد و به آنها نیاز دارد، باید هزینه‌هایش را تامین کند.

ضیائی با عنوان این مطلب که شرایط بودجه‌ای هلال‌احمر مساعد نیست، در عین حال بر استفاده حداکثری از امکانات این نهاد برای انجام ماموریت ها تاکید کرد و گفت: هرچند بودجه ما کم شده است، اما خدمات ما با فداکاری امداگران و نجاتگران تامین شده است.

وی با عنوان این مطلب که اقدامات هلال‌احمر اقدامات روی زمین نمی ماند، افزود: به رغم عدم تحقق اعتبارات و تخصیص‌نیافتن بودجه در موعد مقرر، اما خدمات هلال احمر افزایش یافته است.

رئیس جمعیت هلال احمر، بر زمین نماندن خدمات هلال احمر را مدیون از جان‌گذشتگی نیروهای داوطلب دانست و گفت: من از مناطقی بازدید کرده‌ام که امدادگران هلال احمر با حداقل امکانات در کانکس مستقر هستند، اما ادامه این وضعیت ممکن نیست.



دیدگاهها بسته شده است.