کشف بیش از ۳.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی


تبریز – ماموران نیروی انتظامی محموله های قاچاقی به ارزش مجموع بیش از سه میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در راستای مبارزه با پدیده مخرب قاچاق و در عملیات هایی جداگانه محموله هایی به ارزش بیش از سه میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال را شناسایی، کشف و ضبط کردند که در میان محموله های کشف شده ارقامی چون محموله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی و یا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی جلب توجه می کند.

محموله های ۲۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق در اهر و ملکان کشف شد

در همین راستا فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف بیش از ۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به خرید و فروش سیگار قاچاق می نماید، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ یونس منفرد افزود: ماموران نیروی انتظامی پس از اقدامات پلیسی و گشت زنی های نامحسوس، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از مغازه متهم تعداد ۸۰ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق را با مارک های مختلف کشف کردند.

وی ارزش ریالی کالای مکشوفه را بر اساس ارزیابی کارشناسان ۱۲۰ میلیون ریال برآورد و با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت هاتصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به فوریت‌های پلیسی اطلاع وهرگونه انتقاد، پیشنهادات ویا تقدیر از عملکرد کارکنان پلیس را با تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق نیز از سوی فرمانده انتظامی شهرستان ملکان اعلام شد و وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: ماموران انتظامی یگان امداد در حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ سهراب شفقی در ادامه اظهار داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مارک های مختلف کشف شد که کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان در پایان خاطرنشان کرد : در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

کشف کالای قاچاق ۳۲۰ میلیون ریالی در مراغه       

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه نیز از کشف انواع کالای قاچاق با دستگیری دو نفر قاچاقچی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با انواع قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین گشت زنی به یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ رضا اصلانی فر افزود : پس از توقف خودروها ماموران در بازرسی از این دو خودرو انواع کالای قاچاق از قبیل سه دستگاه تلویزیون، شش طاقه پرده، ۲۲۸ ثوب البسه بچه گانه، ۷۶۸ عدد کیف زنانه و دودستگاه بی سیم دستی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالا های کشف شده ۳۲۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: کالاهای کشف شده به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انبار کالای قاچاق در بناب لو رفت        

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز با اشاره به شناسایی انبار کالای قاچاق و کشف انواع پوشاک قاچاق در آن اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی بناب یک انبار دپوی کالای قاچاق فاقد مجوز گمرکی را شناسایی کردند.

سرهنگ رمضان الهوردیان در ادامه گفت: ماموران با اخذ مجوز قضائی و بازرسی از انبار مورد نظر، بیش از سه هزار ثوب پوشاک خارجی قاچاق را کشف کردند که ارزش کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده و ماموران در این راستا دو متهم را نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان تصریح کرد: متهمان این محموله های قاچاق را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق وارد کرده بودند که قبل از توزیع در بازار شناسایی و دستگیر شدند.

کشف لوازم جانبی موبایل قاچاق در جلفا     

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا نیز در جمع خبرنگاران از کشف مقادیری لوازم جانبی موبایل قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: عوامل گشت انتظامی شهرستان در حین گشت زنی به یک دستگاه خوروی وانت مزدا مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

سرهنگ یداله جهان آرا در ادامه اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته از خودروی متوقف شده،  مقادیری کالای قاچاق از نوع تجهیزات و لوازم جانبی موبایل به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط و در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به همراه کالاهای مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا در پایان تاکید کرد: پلیس با تمام توان خود آماده مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و شهروندان می توانند با شماره ۱۱۰، موارد مشکوک خود را در خصوص قاچاق کالا و ارز در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.



دیدگاهها بسته شده است.