۱۸ نقطه شهر سنندج در ۲۸ دی سال ۶۵ بمباران شد

‌به گزارش عرصه، محمد سلیمانی، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: استان کردستان یک استان شهیدپرور است و بیش از ۵۴۰۰ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.با توجه به اینکه دشمن در جبهه‌های جنگ ناکام و شکست خورده بود، به بمباران شهرهای ایران روی آورد و بارها در طول دوران هشت سال دفاع مقدس مردم بی گناه شهرهای ایران مورد آماج حملات هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفتند.

وی با گریزی به روز ۲۸ دی ماه سال ۶۵ و واقعه بمباران شهر سنندج، اظهار کرد: در حدود ساعت ۳:۵۷ دقیقه بعدازظهر این روز و به طول ۱۵ دقیقه، ۱۸ نقطه از شهر سنندج مورد آماج حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و بیش از ۲۲۰ نفر در این روز به شهادت رسیدند.در این روز بیش از ۱۲۳ نفر در سنندج به مقام جانبازی نائل آمدند. در ۲۸ دی سال ۶۵، خیابان‌های انقلاب، محدوده محله پیرمحمد، خیابان چهارباغ، تقاطع بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان شهید نمکی، خیابان اکباتان، محله تقتان، منازل مسکونی جنب پادگان و آپارتمان‌های ادب سنندج مورد بمباران هوایی دشمن قرار گرفتند.

سلیمانی ادامه داد: در بهمن ماه همان سال و طی سه روز هم شهر قروه، سه بار مورد آماج حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و قریب به ۳۰ نفر نیز در این بمباران‌ها به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: بمباران ۱۵ خرداد سال ۶۳ شهر بانه و ۱۹ اسفند همان سال مریوان نیز مواردی دیگر از اقدامات ننگین رژیم بعث عراق در این خطه از خاک کشورمان است.این روزهای تاریخی نشان دهنده مقاومت و پایداری مردم استان کردستان و ضعف و زبونی دشمن است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کتاب «دی ماه خونین» به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره شهدای بمباران سال ۶۵ شهر سنندج برای اولین بار در استان کردستان رونمایی می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.