۶ خودرو با ۹۱ میلیون ریال خلافی در آذربایجان شرقی توقیف شد


تبریز – ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی شش خودرو با ۹۱ میلیون ریال خلافی در آذربایجان شرقی توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در راستای برخورد با رانندگان و خودروهای خطرآفرین، شش خودروی متخلف را با ۹۱ میلیون ریال خلافی در شهرستان های مختلف استان توقیف کردند.

توقیف خودروی نیسان وانت با ۲۵ میلیون ریال خلافی در سراب          

فرمانده انتظامی شهرستان سراب در همین راستا از توقیف یک خودرو نیسان وانت خبر داد و به خبرنگاران گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان سراب هنگام گشت زنی و کنترل وضعیت ترافیک شهر یک دستگاه خودرو نیسان وانت را به علت تخلف هنگام رانندگی متوقف کردند که در استعلام صورت گرفته مشخص شد این خودرو دارای ۲۵ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.

سرهنگ توحید فارسی خاطر نشان کرد: در اجرای تبصره ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودرو به منظور پرداخت جرایم و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

توقیف سمند با بیش از ۱۰ میلیون ریال خلافی در شبستر       

فرمانده انتظامی شبستر نیز با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو سواری سمند در این شهرستان اظهار داشت: مأموران پلیس راهور شهرستان در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودروی سواری سمند را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی متوقف کردند.

سرهنگ فریدون حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: در استعلام انجام گرفته از سوابق خودروی توقیفی، مشخص شد این خودرو دارای ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر با بیان اینکه برابر قانون جدید رسیدگی به تخلفات در صورت ارتکاب تخلفات خطرآفرین علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی هم در کارنامه رانندگی فرد متخلف ثبت می‌شود، از رانندگان خواست جهت تامین نظم و امنیت ترافیکی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.

پژو ۴۰۵ با بیش از ۱۲ میلیون ریال خلافی در عجب شیر توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر نیز در جمع خبرنگاران از توقیف یک خودرو سواری پژو ۴۰۵ خبر داد و گفت: مأموران پلیس راهور شهرستان عجب شیر در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی متوقف کردند.

سرهنگ رحمان عبدی اظهار داشت: در استعلام انجام گرفته از سوابق خودروی توقیفی، مشخص شد این خودرو دارای ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزارریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

وی با اشاره به این که بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو  توقف دوبله، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه وعدم توجه به هشدار پلیس بوده، از شهروندان خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و صبور بودن در هنگام رانندگی، پلیس را در انجام وظایف خود یاری کنند.

توقیف خودروی سمند با بیش از ۱۹ میلیون ریال خلافی در ورزقان 

توقیف یک دستگاه سواری سمند در ورزقان نیز خبری بود که فرمانده انتظامی این شهرستان با اعلام آن گفت: یکی از تیم های گشت پلیس راهور هنگام روان سازی ترافیک و کنترل خودروهای عبوری در میدان بسیج یک دستگاه سواری سمند را را به علت تخلف رانندگی متوقف کردند.

سرهنگ قاسم نظری در ادامه افزود: پس از توقف خودرو و در استعلام‌ به عمل آمده مشخص شد این خودرو دارای ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار  ریال خلافی پرداخت نشده بخاطر تخلفاتی چون سرعت غیرمجاز و دیگر تخلفات حادثه ساز بوده است و بر اساس ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

توقیف خودروی سمند با بیش از ۱۳ میلیون ریال خلافی در ملکان      

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان نیز با اشاره به توقیف خودروی سمند در این شهرستان اظهار داشت: ماموران پلیس راهور در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سمند را به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین رانندگی متوقف کردند.

سرهنگ سهراب شفقی در ادامه افزود:در استعلام سوابق خودروی توقیفی مشخص شد این وسیله نقلیه دارای خلافی به مبلغ ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزارریال است که برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

توقیف خودروی سمند با ۱۴ میلیون ریال خلافی در بستان آباد        

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد نیز از توقیف یک دستگاه خودروی سمند در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس راهور حین کنترل خودروهای عبوری در محور ” بستان آباد -سراب” یک دستگاه سواری سمند را به علت ارتکاب تخلف رانندگی متوقف کردند.

سرهنگ سیاوش علیفام با اشاره به اینکه این خودرو با توجه به نداشتن بیمه نامه شخص ثالث و خلافی ۱۴ میلیون ریالی پرداخت نشده به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد : برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد و همچنین برابر ماده ۱۹ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، اگر خودرویی فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشد خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.