آینده‌ای روشن با بازگشت صنایع دستی به خانه‌ها

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی – با حضور در این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اظهار خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با حضور نسل جوان هنرمند کشور، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها با رویکردهای جدید و طرح‌های نوین در صنایع‌ دستی بسیار مهم و قابل‌ توجه است.

شایق – مسوول غرفه در نمایشگاه «میدکس» – در بازدید نامورمطلق گفت: در بین همه صنعت‌ها و تکنولوژی، غرفه­ سازمان میراث فرهنگی بسیار پررونق و پرمخاطب بود. با فضاسازی زیبا و به‌نمایش گذاشتن صنایع دستی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه­‌های ایرانی و معرفی صنایع دستی اصیل استان­‌های مختلف ایران به نمایشگاه میدکس امسال جلوه‌ه­ای دیگر بخشیدیم. خوشبختانه استقبال مردم از کاربرد صنایع دستی در دکوراسیون داخلی بیش از انتظار بود.

او ادامه داد: این مسئله نشانگر آن است که صنایع دستی ما قابلیت اجرا در طراحی دکوراسیون داخلی در سطح بین‌المللی را دارد و حاکی از گرایش مردم در بازگشت به سنت‌­هاست و مردم بار دیگر تمایل دارند که با صنایع دستی و محصولاتی که در زندگی اجدادشان کاربرد روزمره داشته، خانه‌­های‌شان را بیارایند. از این رو می‌­توان آینده­‌ روشنی را برای بازگشت مجدد صنایع دستی به خانه­‌های مردم متصور شد.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور نیز گفت: مسئله فروش تولیدات صنایع دستی از دغدغه‌های این معاونت است و به نظر می‌رسد که فعالیت در این عرصه می‌تواند راه حل مناسبی باشد. که باید با به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های جدید و به‌روز شود که قابلیت اجرا در منازل ایرانی را دارند، این فرهنگ ایرانی را به مردم معرفی کرد.

معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور برای دومین‌بار در هفتمین نمایشگاه معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی عرصه صنایع‌ دستی با عرضه محصولات صنایع‌ دستی متناسب با چیده‌مان منازل مسکونی و محیط‌های اداری حضور داشت.

هفتمین نمایشگاه معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی از ۲۵ تا ۲۸ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.



دیدگاهها بسته شده است.