حریق مرگبار خانه‌ای در بزرگراه ستاری + عکس

به گزارش عرصه، وقوع حادثه حریق در یک ساختمان مسکونی در ساعت ۳:۴۸ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه ۹۴ و ۵۵ را به همراه تشک نجات و خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در مسیر شمال به جنوب بزرگراه ستاری، خیابان اخلاص اعزام کرد.

پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه که یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ۱۶ واحدی بود، مشاهده شد که حریق در یک واحد ۹۰ متری در طبقه اول این ساختمان رخ داده و در پی آن دود غلیظی راهروها و طبقات بالایی این ساختمان را در بر گرفته است، همچنین شعله‌های آتش نیز در حال سرایت به طبقات بالایی و واحدهای مجاور بود.

عوامل آتش نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دارد و یک گروه از آنان با استفاده از تجهیزات فردی و لوله‌های آبدهی وارد ساختمان شده و عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند. گروه دیگر نیز به شکل همزمان با استفاده از دستگاه های تنفسی مشغول جستجو در محل حادثه شدند و در همان ابتدا هشت نفر از ساکنان را از طبقات بالایی ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

 آتش‌نشانان در ادامه، عملیات امداد و نجات با یک خانم میانسال که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده بود مواجه شده و وی را به عوامل اورژانس تحویل دادند و متاسفانه در ادامه عملیات نیز با پیکر یک مرد حدودا ۳۸ ساله روبه‌رو شدند که به تائید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

حمید یادگاری، مدیرر وابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تائید این خبر به عرصه گفت: آتش نشانان پس از اطفای حریق، ایمن‌سازی محل و تخلیه کامل دود، به عملیات خود خاتمه داده و محل را برای بررسی بیشتر به عوامل انتظامی تحویل دادند.

وی اضافه کرد: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است.



دیدگاهها بسته شده است.