نجات ۲۲ تن از حریق ساختمان مسکونی در شهرک خاوران

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با عرصه در این باره گفت: در ساعت ۱۴:۴۳ امروز یک مورد حادثه حریق در یک مجتمع مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه تشک نجات و نردبام هیدرولیکی به محل حادثه واقع در جاده امام رضا(ع)، فاز دو شهرک خاوران اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه، گفت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ۱۰ واحدی بود که حریق در زیرزمین و قسمت پارکینگ آن رخ داده و دود طبقات بالایی را فرا گرفته و شعله‌های آتش نیز در حال سرایت به خودروها بود.

وی با بیان اینکه تعدادی از ضایعات و لوازم مستعمل در این بخش از پارکینگ این ساختمان آتش گرفته بود، گفت: عوامل آتش نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات، ۲۲ نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی را از میان دود خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان چهار دستگاه خودروی سواری را پیش از سرایت آتش از پارکینگ خارج کردند، گفت: عوامل آتش نشانی شعله‌های آتش را در پارکینگ این ساختمان مهار کرده و مدتی بعد به طور کامل اطفاء کردند.

ملکی اضافه کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۱۵:۵۵ به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با اشاره به وقوع این حادثه به شهروندان و به خصوص ساکنان مجتمع‌های مسکونی هشدار داد که به هیچ عنوان لوازم مستعمل خود را در پارکینگ انبار نکرده و آن را به محل دیگری منتقل کنند.



دیدگاهها بسته شده است.