نگرانی از ترامپ درباره ایران و چین/ عدم حمله به سوریه توسط اوباما


«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با یک رسانه آمریکائی به تشریح مسائلی از قبیل توافق هسته ای ایران، تحولات سوریه، مواضع باراک اوباما و دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش عرصه، «بن رودز» (Ben Rhodes) معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای با پالیتیکو درباره مسائل مهم سیاست خارجی دولت «باراک اوباما» و نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب این کشور در برخی از حوزه ها به اظهارنظر پرداخت.

وی در این مصاحبه با رد اظهارات منتقدان اوباما درباره دور شدن این کشور از رهبری جهان، گفت: اوباما پس از دوران جرج بوش دوباره آمریکا را به حضور در جهان بازگرداند. ما در سراسر جهان به لحاظ دیپلماتیک از طریق ایجاد ائتلاف های چندجانبه حضور داشتیم. بسیاری از آنچه ما انجام دادیم به منظور بازگرداندن آمریکا به نقطه ثقل نظم جهانی بود.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره سیاست دولت اوباما پیرامون سوریه بدون اشاره به کمک های متنوع این کشور به تروریست ها ادامه داد: من که از مدافعان مداخله آمریکا در سوریه بودم، اکنون فهمیده ام که اشتباه تصور می کردم. تصمیم اوباما مبنی بر عدم منازعه با بشار اسد واقعاً از بهترین تصمیمات وی به شمار می رود.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سئوالی درباره توافق هسته ای با ایران، روابط با چین و حضور ترامپ بر مسند قدرت تصریح کرد: نگرانیهایی وجود دارد. به عقیده من چین به خاطر اینکه دونالد ترامپ درصدد برداشتن برخی محدودیت ها بر معادن زغال سنگ است، به تلاش هایش برای اقتصادی مبتنی بر انرژی پاک پایان نمی دهد. همچنین امیدواریم که دولت ترامپ به توافق هسته ای با ایران ادامه دهد. 

وی در ادامه افزود: آنچه نگران کننده است، برخی موضوعاتی است که مرتباً اتفاق می افتد و بر آن اساس است که باید برخی تصمیمات نظامی اتخاذ شود. ایرانی‌ ها باعث اذیت برخی کشتی هایمان در خلیج فارس می شوند. چینی ها در نزدیکی کشتی نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی حرکت می کنند؛ لذا من روی این موضوع متمرکز خواهم شد چرا که دعوا و درگیری با ایرانی ها یا چینی ها ممکن است خیلی زود از کنترل خارج شود.



دیدگاهها بسته شده است.