کاخ سفید: ما ثابت کردیم که «برجام» مؤثر بوده است


سخنگوی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری اوباما به «دونالد ترامپ» توصیه کرد که پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی برای آینده «برجام»، «موفقیت» این توافق هسته ای منعقده با ایران را در خاطر داشته باشد.

به گزارش عرصه به نقل از وبگاه خبری «واشینگتن اگزمینر»، «جاش ارنست» روز سه شنبه در آخرین نشست خبری دوران خدمت خود در کاخ سفید به رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد که پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی برای آینده برجام، «موفقیت» این توافق هسته ای منعقده با ایران را در خاطر داشته باشد.

ارنست با ترغیب ترامپ به اِعمال فشار بر ایران جهت پاییندی تهران به این توافقنامه گفت: «ما ثابت کردیم که برجام مؤثر بوده است». وی در ادامه افزود که «ما امیدوار و خوش بین هستیم که ترامپ در هنگام ترسیم مسیری در زمینه توافق با ایران، موفقیت سال گذشته را مدنظر قرار دهد».

منتقدان توافق هسته ای میان گروه «۱+۵» و ایران این ادعا را مطرح می کنند که تهران طبق مفاد این توافقنامه قادر خواهد بود برنامه هسته ای خود را پس از گذشت دوازده سال بدون هیچگونه محدودیتی دنبال نماید.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز با انتقاد از توافق هسته ای ایران، آن را یکی از شکستهای اوباما در حوزه سیاست خارجی می داند.

با این حال، سخنگوی در حال کناره گیری کاخ سفید تأکید کرد که کناره گیری [آمریکا] از برجام آنقدرها که منتقدان می پندارند، سهل و ساده نیست. وی در ادامه گفت: «این [برجام] توافقی نیست که تنها میان آمریکا و ایران منعقد شده باشد».

جاش ارنست در پایان در ارتباط با تهدید هسته ای ایران گفت که «شما به خاطر خواهید آورد که این [برنامه هسته ای ایران] یکی از مهم ترین چالشهای سیاست خارجی در دوران ریاست جمهوری اوباما بود».



دیدگاهها بسته شده است.