لاوروف: انگلیس، آلمان و فرانسه در انتخابات آمریکا مداخله کردند


وزیر امور خارجه روسیه از «دخالت گسترده» رهبران و مقامات عالی کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در امور داخلی آمریکا و رقابتهای انتخاباتی این کشور سخن گفت.

به گزارش عرصه به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از «مداخله گسترده» رهبران و مقامات عالی کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در امور داخلی آمریکا، «تبلیغات به نفعِ» هیلاری کلینتون و «تلاش برای اهریمن جلوه دادن» دونالد ترامپ سخن گفت.

لاوروف در نشست مطبوعاتی که پس از دیدار با «سباستین کورتس» همتای اتریشی وی برگزار شد، اظهار داشت که مسکو از اتهاماتی دال بر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا «به ستوه آمده است». وی گفت: «اکنون زمان آن رسیده است که به این واقعیت اذعان کنیم که کاملاً خلاف [این اتهامات] صادق است».

لاوروف در ادامه با اشاره به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و سایر رهبران اروپایی افزود که «متحدان آمریکا به طور گسترده در امور داخلی این کشور و در روند مبارزات انتخاباتی نامزدها مداخله کرده اند».

وی همچنین گفت که نمایندگان رسمی برخی از کشورهای اروپایی در جریان رقابتهای انتخاباتی آمریکا به «اهریمن جلوه دادن» دونالد ترامپ مبادرت ورزیدند.

گفتنی است که در ماه آگوست سال گذشته، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان ترامپ را یک «واعظ نفرت انگیز» خواند و «بوریس جانسون» همتای انگلیسی وی نیز در ماه دسامبر گفت که ترامپ برای مقام ریاست جمهوری آمریکا «فاقد صلاحیت لازم» است.

این در حالی است که دولت روسیه همواره تمایل خود را برای همکاری با دولت «دونالد ترامپ» اعلام کرده است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر همکاری احتمالی با مسکو  در صورت اقتضای منافع ملی آمریکا گفت که «رهیافت مسکو یکسان است: در هرنقطه که منافع ما [روسیه و آمریکا] با یکدیگر منطبق باشد، ما باید  آماده همکاری با آمریکا باشیم؛ همانطور که در مورد اتحادیه اروپا و ناتو یک چنین رویکردی داریم».

شایان ذکر است که ظرف یکسال گذشته، واشنگتن به طور مکرر روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.