هواپیمای حامل قاضی «پرونده اختلاس برزیل» در دریا سقوط کرد


هواپیمایی که قاضی پرونده اختلاس شماری از سیاستمداران برزیلی یکی از مسافران آن بود، به درون دریا سقوط کرد.

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، یک هواپیمای کوچک مسافربری برزیل که یک قاضی دیوان عالی این کشور به نام «تئوری زاواسکی» از مسافران آن بود، در آبهای مجاور سواحل ریودوژانیرو سقوط کرد.

شایان ذکر است که این قاضی برزیلی مسئولیت نظارت بر روند تحقیقات پیرامون پرونده جنجالی اختلاس شماری از سیاستمداران برزیلی را برعهده داشت.

طبق اظهارات منابع نیروی هوایی و هواپیمایی کشوری برزیل، این هواپیمای کوچک پس از برخاستن از باند فرودگاهی در شهر «سائوپائولو»، در نزدیکی یک شهرک گردشگری به نام «پاراتی» سقوط کرد.

نماینده مطبوعاتی دیوان عالی برزیل پیشتر اعلام کرده بود که نام قاضی زاواسکی در میان اسامی مسافران این پرواز قرار داشت؛ اما سوار شدن وی به این هواپیما را تأیید نکرد.

این در حالی است که «فرانسیسکو پرهن زاواسکی» فرزند این قاضی برزیلی در صفحه فیسبوک خود تأیید کرد که قاضی زاواسکی سوار بر این هواپیما بود و خواهان دعا برای نجات معجزه آسای پدر خود شد.

گفتنی است که قاضی زاواسکی در حال بررسی دقیق اعترافات شماری از مدیران اجرایی «گروه مهندس اُدِبرکت» بود که پیش بینی می شود پای صدها سیاستمدار برزیلی را به بزرگترین پرونده فساد در تاریخ این کشور باز کند.

تحقیقات گسترده پیرامون دست کم ۲ میلیارد دلار رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکتهای دولتی برزیل، تاکنون با طرح اتهاماتی علیه ۲۰۰ تن و محکوم شناخته شدن بیش از ۸۰ مدیر اجرایی و سیاستمدار همراه بوده است.



دیدگاهها بسته شده است.