عباسی: جوانان خودباختگی در مقابل استکبار را بر نمی تابند


وزیر اسبق ورزش و جوانان بر لزوم نقش آفرینی جوانان و توجه به جایگاه آنها در اداره کشور و پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری عرصه، محمد عباسی در نشست هم اندیشی جوانان انقلابی ایران طی سخنانی گفت: حضور جوانان در عرصه اجرایی کشور، مولد شادابی و عرصه ای برای ظهور توانمندی هاست. با این حال شاهد بی توجهی به راهکارهای دلسوزانه رهبری عزیز در توانمندسازی مردم در اقتصاد ازجمله سیاستهای ابلاغی ایشان در اصل ۴۴ قانون اساسی است. مساله بند دوم اصل ۴۳ قانون اساسی که همه ارکان نظام را به ایجاد زمینه های اشتغال افرادی که توان آن را دارند اما از ابزار لازم برخوردار نیستند از موارد مغفول نظام برنامه ریزی در کشور است.
وی در ادامه گفت: موضوع اشتغال جوانان تنها یک موضوع اقتصادی نیست بلکه جنبه اعتبار اجتماعی آنان برای اینکه اثر بخش باشند مهم تر است. توجه به اشتغال و متعاقبا اعتبار جوانان است. متاسفانه هم اکنون نرخ بیکاری جوانان به ۳۰ درصد رسیده است. بنابراین نه تنها با عینک، بلکه حتی با تلسکوپ هم نمی توان نشانه ای از بهبود وضعیت اشتغال جوانان را مشاهده کرد.
دبیر مجمع مشورتی جوانان انقلابی ایران در ادامه افزود: مسئله تامین مسکن جوانان موضوع دیگری است که باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از ناتوانی دولت در این زمینه گفت: وقتی نگاه مردمی در اداره کشور باشد در عرض چند سال بیس از یک میلیون واحد مسکن برای کم درآمدها با انسجام آنان در تعاونی های مسکن مهر آماده می شود اما اگر نگاه اشرافی بر نظام اجرایی حاکم باشد این کارها مزخرف.

وزیر اسبق ورزش در خصوص ادعای دولت مبنی بر عدم توانایی تامین منابع لازم برای وام ازدواج جوانان اظهار داشت : زمانی که سخن از ازدواج جوانان آنهم در حد وام ۳ میلیون تومانی مطرح می شود، خزانه خالیست. سوال اصلی اینجاست که آیا برای سه برابر شدن اعتبارات جاری دولت در همین فاصله محدویتی نیست؟ چرا در مخارج اینچنینی دولت که می شود در هزینه های مانند حقوق های نجومی و ریخت پاس های دیگر هرینه گردد صرفه جویی نمی شود؟ رفتار شعار گونه بر جایگاه جوانان مشکلی را در جامعه و اقتصاد کشور حل نخواهد کرد. جوانان کشور ما آماده نقش آفرینی در کشور با محوریت دانایی و بصیرت خود هستند. باید از این ظرفیت در اداره کشور استفاده شود. همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور و نقش آفرینی جوانان امکانپذیر خواهد بود.

عباسی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری، جوانان با بصیرت و انقلابی را میدان داران عرصه بصیرت نامیده اند. این رویکرد مقام معظم رهبری باید مولد گفتمان و جهش رویکردی در میان مسئولین و در خصوص توجه به جوانان و ظرفیت های آنها باشد. در شرایطی که دشمن به تقابل بی وقفه خود با انقلاب اسلامی ادامه می دهد، جوانان انقلابی ایران خودباختگی در برابر استکبار را نمی پسندند.



دیدگاهها بسته شده است.