رضایی: هیچ فدراسیونی مجوز شرکت در مسابقات ترکیه و امارات را ندارد

بهمن رضایی در گفت‌وگو با عرصه، افزود: لغو سفر تیم‌های جانبازان و معلولان به تورنمنت جایزه بزرگ امارات که قرار بود اسفندماه برگزار شود،  توسط معاونت فنی پارالمپیک در بخشنامه‌ای به تمام استان‌ها اعلام شده که براساس این بخشنامه هیچ یک از تیم‌ها حق شرکت در این تورنمنت را ندارد. البته شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مجوز حضور به هیچ فدراسیونی برای شرکت در رقابت‌های ترکیه و امارات را نمی‌دهد و این فقط خاص ورزش جانبازان و معلولان نیست.

وی افزود: با شرکت در تورنمنت جایزه بزرگ امارات ما به دنبال این بودیم تا رنکینگ دوومیدانی‌کاران در IPC ثبت شود. اما با لغو این سفر طبق هماهنگی انجام شده با معاونت فنی کمیته ملی پارالمپیک، قرار بر این است مسابقات قهرمانی کشوری به جای مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها با حضور تمام استان‌ها که به منزله انتخابی تیم‌ ‌ملی است، از پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت با حضور نماینده‌ای از IPC برگزار شود تا دوومیدانی‌کاران از کلاس بندی IPC برخوردار شوند تا مشکلی برای شرکت در مسابقات جهانی لندن پیدا نکنند.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند با لغو مسابقات جایزه بزرگ امارات شرایط خوبی برای دوومیدانی کاران فراهم نمی‌شد، اما با حضور نماینده‌ای از IPC در مسابقات قهرمانی کشوری دیگر مشکلی برای کلاس‌بندی بین‌المللی دوومیدانی‌کاران جهت شرکت در مسابقات جهانی لندن نخواهیم داشت.

رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان زمان برگزاری مسابقات جهانی لندن را هفدهم تیر تا دوم مرداد در بخش زنان و مردان عنوان کرد و گفت‌: منتظریم تا IPC تعداد سهمیه‌های حاضر در این مسابقات را به کمیته ملی پاراالمپیک اعلام کند تا بتوانیم با تعداد نفرات بیش‌تری در این تورنمنت حضور پیدا کنیم. البته کسانی می‌توانند در مسابقات جهانی لندن شرکت کنند که در مسابقات قهرمانی کشور رکوردهای ورودی که کمیته‌ فنی پارالمپیک اعلام خواهد کرد، کسب کنند.



دیدگاهها بسته شده است.