نتایج یخ‌نوردان ایرانی در لید جام جهانی سوییس

به گزارش عرصه، سومین مرحله رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی در ساس فی – سوئیس در حال برگزاری است. این رقابت‌ها در دو ماده سرعت و لید برگزار می‌شود.

در مرحله مقدماتی لید مردان محمدرضا صفدریان در گروه ۲ در زمان ۴.۲۴ و قرار گرفتن در جایگاه پنجم به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

مرحله نیمه نهایی این جام با حضور ۱۹ یخ‌نورد برگزار شد و در نهایت صفدریان به رتبه هشتم مشترک رسید. در حالی که ابتدا فدراسیون کوهنوردی از صعود صفدریان به مرحله فینال خبر داده بود کمی بعد آن را اصلاح کرد و اعلام کرد که باتوجه به قرارگیری سه ورزشکار در رتبه مشترک هشتم جام جهانی ساس فی و بنا بر نظر کمیته فنی مسابقات و با استناد به قوانین فدراسیون جهانی “محمدرضا صفدریان” در عین شایستگی از صعود به فینال بازماند و تنها هفت ورزشکار راهی فینال خواهند شد.

بدین شکل صفدریان با کسب رتبه هشتم مشترک در این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

پیش از این عنوان شده بود ۱۰ ورزشکار از جمله دو یخ‌نورد کشور کره جنوبی و محمدرضا صفدریان از ایران که به صورت مشترک در رتبه هشتم قرار گرفته بودند راهی فینال می‌شوند. اما با نظر کمیته فنی مسابقات تنها پنج ورزشکار روس، یک ورزشکار از کره و یک ورزشکار از صربستان راهی فینال خواهند شد.

عملکرد سایر نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی ساس فی سوییس ماده لید:

گروه ۱

محمود وفایی رتبه ۱۶

سعید محمودی رتبه ۱۸

محسن بهشتی رتبه ۱۹

مهدی پهناور رتبه ۲۹

گروه ۲

مجتبی هاشمی رتبه ۱۴

مجتبی ثقفی رتبه ۲۰

مسعود زینالی رتبه ۲۴

پویان شارخی رتبه ۳۰

همچنین مرحله مقدماتی لید بانوان در جام جهانی یخ‌نوردی ساس فی سوییس نیز با حضور ۳۶ ورزشکار از ۱۳ کشور پیگیری شد. در این رقابت‌ها شبنم اسدی رتبه ۲۰، الناز مالکی ۲۳ مشترک، آلاله قاسمی ۲۳ مشترک، زینب موسوی ۲۳ مشترک و  بیتا زنجانی ۳۶ را کسب کردند و بانوان ورزشکار ایران از صعود به نیمه نهایی لید بازماندند.



دیدگاهها بسته شده است.