وزارت خارجه زمینه ارتباط پلیس های ایران با کشورهای مختلف را فراهم می کند

به گزارش عرصه، سردار مسعود زاهدیان در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران ضمن بی بدیل دانستن نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر، گفت: جمهوری اسلامی ایران به نوعی بعنوان خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر مطرح است و از این رو وزارت خارجه بعنوان متولی سیاست خارجه کشور زمینه های همکاری پلیس ایران با پلیس های کشورهای مختلف را فراهم می کند.

وی ادامه داد: در این موضوع معاونان افسران مواد مخدر در نمایندگی های سیاسی خارج از کشور مدیریت و موضوعات مورد علاقه در حوزه مبارزه با افسران رابط در کشورها را دنبال می کنند.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: امروز این افسران در افغانستان و پاکستان مستقر هستند و این ارتباطات برقرار است و در حوزه وزارت امور خارجه نیز یک واحد تخصصی این امور را هماهنگ و پیگیری می کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره نشست امروز و حضور آقای عراقچی در این نشست، گفت: آقای عراقچی در رابطه با موضوعاتی که پلیس به عنوان متصدی باید پیگیری می‌کرد، نقطه نظرات وزارت خارجه را مطرح و همچنین موضوعاتی که طی سال آتی باید پیگیری شود، ارائه کرد. وزارت خارجه بعنوان متولی در دفتر مبارزه با جرم در دفتر سازمان ملل متحد حضور دارد که توانسته این ارتباط را در قالب یک سری برنامه هایی برقرار کند ؛ البته تغییراتی که با آغاز سال میلادی شکل گرفته که هنوز کارهای آن انجام نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.