مسئولیت وخامت اوضاع در بحرین بر عهده رژیم آل خلیفه است


شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای رژیم آل خلیفه را مسئول کامل وخالت اوضاع در این کشور دانست.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، جمعیت الوفاق بحرین در خصوص یورش امروز نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز و مردم تحصن کننده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم بیانیه ای صادر نمود.

در این بیانیه شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق گفت، تمامی مسئولیت وخامت اوضاع در بحرین بر عهده نظام است.

در این بیانیه آمده است، از جامعه جهانی درخواست می کنیم، پیش از آنکه فرصت از دست برود برای حمایت از ملت بحرین که زیر ظلم و ستم  امنیتی و تبعیض گرایانه مذهبی واقع هستند، مداخله نمایند.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق همچنین به نظام هشدار داده است که ارتکاب هر جسارتی پشیمانی اش را در پی خواهد داشت.

بیانیه مذکور می افزاید، پس از تغییرات اخیر در سرویس امنیتی  برای اولین بار امروز  نظام در حرکتی باورنکردنی به تحصن کنندگان بی پناه و غیر مسلح که بطور مسالمت آمیز در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم حضور دارند، حمله کرد و به روی آنها آتش اسلحه گشود و سپس عقب نشینی نموده و در اطراف منطقه بر تشدید محاصره الدراز افزود. اینها همه بیانگر چگونگی وظایف تعریف شده برای سرویس امنیتی کشور است که مهر تاییدی ست بر اینکه  خود سرویس امنینی از عوامل اصلی وخامت و آشفتگی اوضاع سیاسی در بحرین است.

در بخش دیگر بیانیه آمده است، امروز مردم با اسلحه و گلوله و سلاح ساچمه ای مورد هدف قرار گرفتند و در اثر آن چندین نفر مجروح شدند که جراحت مصطفی حمدان جوان ۱۷ ساله بسیار جدی بوده و حال وی وخیم است، وی با آنکه مسلح نبوده مورد هدف گلوله قرار گرفته است.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق تاکید کرد، ما بر جانفشانی، شجاعت، ایستادگی و دلاوری تحصن کنندگان در منطقه الدراز و اهالی مناطق دیگر در دفاع از رهبرشان آیت الله عیسی قاسم درود فرستیم، از همگی دعوت می نماییم تا بر گرد آیت الله عیسی قاسم  حلقه زده و حضور خود در خیابان ها را در تمامی مناطق بحرین حفظ کنند و در اعتراض به جنایت های رژیم به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کنند.

لازم به ذکر است نیروهای امنیتی بحرین امروز پنجشنبه به معترضانی که مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تجمع کرده بودند، حمله کرده و شماری از آنها را بازداشت کردند.

بعد از حمله نیروهای امنیتی به منطقه الدراز که منزل شیخ قاسم در آنجا قرار دارد، صدای الله اکبر بلند شد و ساکنان منطقه از خانه های خود خارج شده و به سمت منزل رهبر شیعیان بحرین رفتند.

نیروهای امنیتی شماری از شهروندان بحرین را بازداشت کردند و طبق گزارش ها، نظامیان در ورودی های منطقه الدراز به صورت گسترده ای استقرار یافته اند.

رژیم آل خلیفه، آیت الله شیخ قاسم رهبر شیعیان بحرین را به بهانه ادای فریضه خمس به جمع آوری بدون اجازه اموال و پولشویی متهم کرده است.

در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی و رهبر نهضت اسلامی در بحرین؛ موج جدیدی از اعتراضات و به تبع آن سرکوب معترضان به راه افتاده است.

همچنین رژیم بحرین به تازگی سه انقلابی این کشور را که در مارس (اسفند) ۲۰۱۴ از سوی دولت امارات متهم به قتل افسر اماراتی طی درگیری با معترضان در روستایی در غرب منامه شده بودند، اعدام کرد.

این اقدامات رژیم آل خلیفه، موجی از اعتراضات و تظاهرات را در این کشور به دنبال داشته است.



دیدگاهها بسته شده است.