نمایش نگاره‌هایی که حس نوستالژی دارند

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی گالری «برسام»، آثاری که در نمایشگاه «نوستالژی» به‌نمایش گذاشته می‌شود، شامل ۲۴ نگاره است که ساختاری سنتی دارند. در این نگاره‌ها از زمینه‌های اسناد خطی که برخی از آن‌ها اصل است به‌عنوان بوم یا زمینه کار بهره گرفته شده تا حسی از نوستالژی و غربت زمان تداعی شود.

به گفته منصور مهرنگار، فضای آثار دارای شخصیتی از جنس اکسپرسیون ایرانی آمیخته با نوعی دید تصویرسازانه است که با خطوط روان و سیال، شناخت هنرمند از فضاهای معماری سنتی، نقوش فرش و تذهیب و جدول‌کشی‌های نگارگری را رهنمون می‌کند.

کادربندی‌های متعارف، قطع کشیده، رنگ‌بندی‌های متنوع قهوه‌ای که بیشتر از رنگ خود اسناد بهره گرفته شده، سطوح متنوع با اشکال متنوع، انسان‌های نگاره‌شده و زل‌زده به مخاطب، نقوش ماهی، ماه، گلدان، حوض آب، خطوط رونده گیاهان و … از ابژه‌های استفاده‌شده در این آثار است.

منصور مهرنگار دانش‌آموخته مقطع دکتری نمادشناسی از دانشگاه کرافورت‌هال (میسور یونیورسیتی) هندوستان است. او اکنون مدیر گروه هنر دانشگاه ناصرخسرو است و تا به حال چند نمایشگاه داخلی و دو نمایشگاه خارجی در زمینه نقاشی و گرافیک برگزار کرده است. گرایش‌های هنری او در زمینه‌های نمادشناسی، تصویرسازی و هنر جدید است.

نمایشگاه «نوستالژی» هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «برسام» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، خیابان پرستو، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.