نمونه دوپینگ هم تیمی بولت در المپیک لندن دوباره آزمایش می‌شود

به‌ گزارش ‌عرصه ‌و ‌به نقل از Jamaica observer، فدراسیون جهانی دوومیدانی قصد دارد دیگر نمونه های دوپینگ نستا کارتر را نیز آزمایش کند تا مشخص شود که او در دیگر مسابقات نیز دوپینگ داشته است یا نه.

نستا کارتر در  المپیک ۲۰۰۸ لندن در دوی چهار در ۱۰۰ متر با یوسین بولت هم تیمی بود و دوپینگ او باعث شد که مدال طلا از یوسین بولت نیز گرفته شود.

بولت در سه  المپیک پشت سر هم هت تریک کرده بود و در سه رشته ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و چهار در ۱۰۰ متر مدال طلا کسب کرده بود. به ‌این‌ ترتیب بولت یکی از ۹ مدال طلای خود را از دست داده است.

کارتر در  المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز در تیم چهار در ۱۰۰ متر جامائیکا بوده است و اگر دوباره دوپینگ او مشخص شود، بار دیگر مدال طلای بولت به خطر می افتد.

IAAF در این باره اعلام کرد : هر زمانی که دوپینگ کارتر کاملا از سوی IOC تایید شود، IAAF از فدراسیون دوومیدانی جامائیکا درخواست می‌کند که نسبت به محرومیت او اقدام کند.

در حال‌ حاضر بسیاری از نمونه‌های دوپینگ  المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن درباره آزمایش شده و دوپینگ بسیاری از ورزشکاران مشخص شده است.

کارتر در  المپیک پکن ۲۰۰۸ از ماده متیل هگزانامین استفاده کرده است. این ماده‌ در مواد مکمل غذایی یافت می‌شود.

بولت پیش از این درباره دوپینگ کارتر گفته بود: این مساله بسیار ناراحت کننده است. در طی سال‌ها ما تلاش کرده‌ایم تا مدال طلا به دست بیاوریم و سخت تلاش کرده‌ایم تا قهرمان باشیم. اتفاقات مختلفی در زندگی میافتد . اگر این مساله تایید شود و من مجبور شوم که مدال طلایم را برگردانم این کار را می‌کنم و مشکل ندارد.

بعد از گرفته شدن مدال طلای چهار در ۱۰۰ متر پکن از تیم جامائیکا، ترینیداد و توباگو صاحب مدال طلا شد و ژاپن مدال نقره را دریافت می‌کند. با این شرایط مدال برنز هم به برزیل خواهد رسید که چهارم شده بود.



دیدگاهها بسته شده است.