تشكيل گروه رزمي دريايي / استفاده از پاسگاه هاي شناور مرزي

به گزارش عرصه، سردار قاسم رضايي در سفر به استان هرمزگان و حضور در پايگاه درياباني قشم، با يك فروند شناور تندروي ۶۰ فوتي از نوار مرزي استان و جزاير "لارك"،"هرمز" و "هنگام" بازديد و از نزديك نحوه نظارت دريابانان استان از حوزه استحفاظي را مورد ارزيابي قرار داد.

فرمانده مرزباني ناجا در ادامه با حضور در جلسه جمع بندي نظارتي فرماندهي درياباني هرمزگان با تاكيد بر اجراي راهبردهاي مرزباني ناجا در دريا و تقويت يگان هاي مرزي اين حوزه، گفت: اولويت اصلي ما حفاظت از مرزها و در كنار آن مبارزه با قاچاق و جلوگيري از تجاوزات مرزي، سرقت هاي دريايي و ساماندهي شناورها است.

وي با بيان اينکه نگاه بايد به سمت خط مقدم مرز باشد بر حفظ، مراقبت و جلوگيري از تجاوزات مرزي و ترددهاي غيرمجاز در مرزها تاکيد و تصريح کرد: در ماموريت ها بايد اولويت گذاري از اهداف مهم تلقي شود، بايستي ماموريت هاي درياباني از محدوده ساحل جدا و به سمت عمق دريا و نوار مرز دريايي حركت كند.

سردار رضايي، راه اندازي و تشكيل گروه رزمي در دريا را براي تقويت مرزهاي دريايي كشور ضروري و مهم بيان كرد و ادامه داد: با تشكيل گروه رزمي در مناطق مرز دريايي و نيز استفاده از پاسگاه هاي شناور مرزي به عنوان ديده بان مي توان در پيشبرد ماموريت هاي اين حوزه موفق تر عمل كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه ما مرزبان هستيم نه "ساحل بان"، تصريح كرد: هر چقدر از ساحل فاصله بگيريم و به سمت عمق دريا و نوار مرز پيش برويم در ماموريت هاي دريايي موفق تر عمل خواهيم كرد.

فرمانده مرزباني ناجا به تقويت گارد شيلات، تقسيم بندي وظايف و ماموريت هاي دريايي نيز اشاره و تاكيد كرد: گارد شيلات به عنوان يك رده و توان عملياتي مكمل ماموريت هاي مرزباني است، در اين رده بايستي با تعامل و همكاري اداره كل شيلات و با تعيين وظايف، ماموريت سرويس دهي و سرويس گيري را انجام دهد.

سردار رضايي، افزايش چشمگير كشفيات درياباني استان هرمزگان نسبت به سال قبل و امنيت مرزهاي آبي استان را نتيجه تلاش، ايثار، از خود گذشتگي مرزبانان و نيز هدفمند شدن ماموريت ها عنوان كرد و گفت: البته خانواده هاي معظم مرزبانان نيز در اين موفقيت ها نقش مهمي داشته اند، با فراهم كردن بستر مناسب در خانه زمينه را براي تصميم گيري و تصميم سازي مديران در درياباني استان را فراهم كرده اند.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در بيان عنوان "من انقلابيم" و شاخصه هاي اين عنوان، گفت: اشرافيت در كار، مردم دوستي، براي رضاي خدا كار كردن، كار را زمين نگذاشتن، روح الهي را بر كار حاكم كردن را از جمله اقداماتي دانست كه با شعار "من يك انقلابي ام" سنخيت دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رضايي در خاتمه از تلاش و زحمات شبانه روزي مرزبانان استان هرمزگان تقدير و قدرداني كردند.



دیدگاهها بسته شده است.