ادامه اعتراضات مردم آمریکا علیه سیاست «محدودیت مهاجرتی» ترامپ


اعتراضات آغاز شده در فرودگاه های آمریکا در اعتراض به سیاست های مهاجرتی «دونالد ترامپ» همچنان ادامه دارد و در برخی از شهرهای مهم ایالات متحده نیز برگزاری اعتراضات مشابهی گزارش شده است.

به گزارش عرصه به نقل از الجزیره، اعتراضاتی که در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در رابطه با ممنوعیت سفر مسلمانان هفت کشور به ایالات متحده در این کشور آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه گزارش شده که علاوه بر فرودگاه های شهرهای مختلف آمریکا، در خیابان های شهرهای مهمی همچون نیویورک و واشنگتن نیز مردم در اعتراض به سیاست های مهاجرتی ترامپ به خیابان ها آمده اند.

همچنین گزارش هایی نیز درباره تجمع هزاران معترض در برابر کاخ سفید منتشر شده است.

برهمین اساس بالتیمور، آتلانتا، آستین، دالاس، بوستون، شیکاگو، دیترویت، سان فرانسیسکو، بویس لوئیزیانا و دیگر شهرهای آمریکا نیز صحنه اعتراضات مردمی بوده اند.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان جلوگیری از ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان را امضا کرد، اعتراض های گسترده ای آمریکا را فرا گرفت و پیش بینی می شود که این تجمعات در فرودگاه های این کشور تشدید شود.

کشورهایی که مشمول محدودیت صدور روادید توسط آمریکا قرار گرفته اند، عبارت از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

روزنامه بوستون هرالد نیز در گزارشی نوشت: شماری از شهروندان ایران، عراق، سوریه و کشورهای دیگر روز شنبه و در پی اجرایی شدن فرمان ترامپ از سفر به بوستون منع شدند. در میان این افراد دو پژوهشگر و یک دانشجوی دانشگاه MIT دیده می شوند.

در فرودگاه جان اف کندی نیز شماری از مسافران که از این هفت کشور بودند بازداشت شدند و  ساعتی پس از انتشار خبر دستگیری مسافران مسلمان بی‌اطلاع از دستورالعمل جدید مهاجرتی آمریکا در فرودگاه جان اف‌کندی نیویورک، فعالان حقوق‌بشر در مدخل این ترمینال هوایی تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

معترضین در ورودی ترمینال شماره چهار فرودگاه ایستاده و با سر دادن شعارهایی از جمله «نه به تحریم، نه به دیوارکشی، به تصمیمات نژادپرستانه  رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض کرده‌اند.

نیویورک تایمز نیز گزارش داده: دو عراقی با نام‌های «حمید خالد» و «حیدر سمیر» به دلیل بی‌اطلاعی از فرمان ترامپ برای ممنوعیت ۹۰ روزه ورود اتباع هفت کشور از جمله عراق به آمریکا، در فرودگاه جان اف‌کندی دستگیر شده‌اند.

در میان معترضین، خانم «نیدیا والازکوئز» نماینده منطقه هفتم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت که با توجه به مسئولیت خود برای نظارت بر فعالیت نهادهای دولتی کشورش و به خصوص نیویورک، به داخل فرودگاه رفت و با مقامات مسئول مذاکره کرد.

والازکوئز که اتفاقاً خود نیز مهاجر است و در سن ۲۳ سالگی از پورتوریکو به آمریکا آمده، در توئیتر خود نوشته: «با مسئولان اداره گمرکات و مرزبانی صحبت کردم، می‌گویند هنوز منتظر صدور دستورالعمل از سوی وزارت امنیت ملی هستند تا بر اساس آن اقدام کنند.»

این نوشته خانم نماینده، تاییدکننده اخبار غیررسمی است که می گویند ماموران ضابط در فرودگاه‌های آمریکا، اطلاعی از جزئیات طرح رئیس‌جمهور خود برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور ندارند و سر در گم شده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.