جنجال در ونزوئلا به دنبال ساخت سریالی درباره زندگی "هوگو چاوز"

به گزارش عرصه، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سریال تحت عنوان “فرمانده” تولید سونی پیکچرز این هفته در سراسر آمریکای لاتین به نمایش در می‌آید و در فصل بهار از سوی شبکه “تل موندو” در آمریکا فیلم‌برداری می‌شود.

به اعتقاد یکی از منتقدان سرسخت چاوز، هدف از ساخت و نمایش این سریال ۶۰ قسمتی این است که بار دیگر خیزش دور از ذهن این رهبر چپ‌گرا از ریشه‌های فقر و روستا به قدرت را نشان دهد.

در همین حال موسی نعیم، وزیر سابق برنامه‌ریزی ونزوئلا و سازنده این سریال می‌گوید، ایده ساخت این سریال زمانی به ذهن وی خطور کرد که او تلاش می‌کرد به دوستان خود در واشنگتن چگونگی حکومت چاوز در ونزوئلا را توضیح دهد.

نعیم در این باره توضیح داد: دو مساله است که هیچکس نمی‌تواند آنها را رد کند؛ اول اینکه چاوز یک سیاستمدار “کاریزماتیک فوق‌العاده” بود که مردم تمام جهان را اغوا می‌کرد. دوم اینکه ونزوئلا امروز توسط یک بحران گسترده نابود شده است؛ بحرانی که به سختی می‌توان گفت هیچ ارتباطی با هوگو چاوز ندارد.اکنون بسیاری از دستاوردها و شکست‌های چاوز طی ۱۴ سال حضور در قدرت برای همه شناخته شده است.

یکی از کارگردانان ونزوئلایی این سریال می‌گوید برای اینکه این سریال جنبه سرگرمی نیز داشته باشد مجبور شده است درباره زندگی چاوز پشت دوربین‌ها حدس و گمان‌هایی زده شود و بر آن اساس سریال ساخته شود.

این سریال واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا این سریال را “آشغال” امپریالیسم توصیف کرده و همسر چاوز تهدید کرده علیه سازندگان این سریال شکایت خواهد کرد.

رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا نیز اعلام کرده انتخاب بازیگر نقش چاوز که پیشتر در سریالی دیگر به جای پابلو اسکوبار، بزرگترین قاچاقچی جهان ایفای نقش کرده بخشی از اقدامات راست‌گرایانه و تحت حمایت خارجی‌هاست تا تصویر رهبر این کشور را خدشه‌دار کنند.



دیدگاهها بسته شده است.