«ابراهیم الجعفری» مخالفت خود را با تصمیم ترامپ اعلام کرد


وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که مردم عراق خودشان قربانی تروریسم هستند و مخالفت خود را با تصمیم ترامپ اعلام می کنیم.

به گزارش عرصه به نقل از سومریه نیوز، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در دیدار با «دوگلاس سیلیمان» سفیر آمریکا در بغداد به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان عراقی به آمریکا اعتراض کرد.

ابراهیم الجعفری در این دیدار تاکید کرد: شهروندان عراقی در کشورهای مختلف جهان به خوبی شناخته شده اند و دست داشتن آنها در اقدامات تروریستی به هیچ وجه ثابت نشده است. مردم عراق خودشان قربانی تروریسم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مخالفت خود را با این تصمیم ترامپ اعلام می کنیم و خواهان صرف نظر از آن هستیم. ما بر برقراری بهترین روابط میان بغداد با واشنگتن و اجرای توافق راهبردی میان طرفین تاکید می کنیم.

از سوی دیگر سفیر آمریکا در بغداد تصریح کرد: پیام عراق را به واشنگتن منتقل  می کنیم و برای آزاد شدن تعدادی از عراقی های بازداشت شده در فرودگاه های آمریکا تلاش می کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود.

دولت آمریکا مدعی شد که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.

فرمان ترامپ در میان مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا عازم ایالات متحده آمریکا بودند، آشفتگی و سراسیمگی زیادی بوجود آورده است.



دیدگاهها بسته شده است.