لزوم شناسایی چالش‌های پیش روی امنیت و ارائه راهکار


معاون هماهنگ کننده ناجا با تأکید بر لزوم شناسایی چالش های فراروی امنیت و ارائه راهکارهای راهبردی گفت: تولید علم بومی و بومی‌سازی علم بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست.

به گزارش خرگزاری مهر، سردار ایوب سلیمانی در آیین رونمای از پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: حقیقتا دهه فجر انفجار نور الهی بر سرزمین شیعیان امام علی (ع) بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران این مراسم به ویژه سردار نوری نژاد افزود: رونمایی از پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی نتیجه تلاش مجاهدانه مجموعه بنیاد تعاون ناجا است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود کارشکنی دشمنان انقلاب و اسلام ، لحظه به لحظه در پیشرفت و ترقی هستیم و این موفقیت ها جزء با عنایات خاص خداوند ، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و انسجام ملی و مردمی حاصل نمی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار تنها ایران را مانع تحقق اهداف و زیاده خواهی های خود می بینند ، افزود: دشمنان این مرز و بوم با انواع تهدیدات و شیطنت ها در صدد ضربه به کشور و نظام ما هستند و از هیچ اقدامی برای آسیب زدن به ایران اسلامی فروگذاری نکردند اما ما با لطف الهی در مسیر پیشرفت هستیم و توطئه دشمنان همیشه ناکام مانده است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: ایران اسلامی سال هاست که در مقابل اراده استکبار جهانی ایستاده و این ایستادگی روز به روز بیشتر می شود چرا که ماهیت دشمن بر ما آشکار است.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: امروز دشمنان ما تصور می کنند که پاشنه آشیل و نقطه ضعف ما را پیدا کرده اند و با تمرکز بر حوزه اقتصادی و تحمیل تحریم ها می توانند ما را به زانو در آورند چرا که با فرهنگ، قدرت انقلاب ، قدرت نظامی و دفاعی ما توان مقابله ندارند، اما باید بدانند که در همه حوزه ها به هر گونه توطئه ای متوسل شوند ناکام خواهند ماند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مایه قدرت است و عامل ثروت آفرینی نیز می باشد، افزود: باید رویکرد آینده پژوهانه را اتخاذ و با تکیه بر علم و دانش و به کارگیری فناوری مسیر حرکت را طی کنیم.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه عرصه جهاد و تلاش در بسترهای مختلف تحقق می یابد ، گفت: با اتکاء به علم و دانش و همچنین به کارگیری فناوری می توان امنیت را حفظ و ارتقاء داد. حفظ و بقای این کشور در گرو امنیت است و امنیت نیز در گرو عملکرد ناجا است، بنابراین باید از همه ظرفیت ها برای ارتقاء و توسعه امنیت بهره برد.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: دیگر نمی توان با تکیه بر روش های سنتی، علم اقتباسی و وابسته ، کشور را اداره کرد. علمی که منشأ آن در دست بیگانگان و دشمنان باشد ما را محدود می کند.

وی با تأکید بر لزوم تولید علم بومی وبومی سازی علم عنوان کرد: علم بومی اقتدار به ارمغان می آورد و مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر می کند که بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به نوآوری مطرح کرد: امروز نوآوری به این مفهوم است که هر کس که نیاز آینده را زودتر تشخیص دهد و برای آینده ، آن نیاز را کارسازی  کند پیروز عرصه خواهد بود، نوآوری جز با آینده پژوهی ، تحقیق و پژوهش ، تحلیل و نگاه درست و برنامه ریزی امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: حفظ ، پیشرفت و تحقق آرمان های انقلاب جز با وظیفه شناسی و ولایت پذیری امکان پذیر نیست و باید در مسیر صیانت از آرمان های نظام و انقلاب به این دو محور اساسی توجه کنیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: باید با بسیج همه ظرفیت ها ، تکیه بر روحیه جهادی و ایثار و … برای موفقیت کشور تلاش کنیم.

وی افزود: ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در حوزه  آی. سی. تی  (فن آوری اطلاعات و ارتباطات) دو محور اصلی و راهبردی ناجا و بنیاد تعاون است و در آینده اقدامات پژوهشی و آی سی تی را گسترش خواهیم داد.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: ما در نیروی انتظامی برای ارتقاء عزت نظام مقدس اسلامی تلاش می کنیم و خود را مکلف می دانیم در اجرای مأموریت ها بر پژوهش، نیازسنجی و فناوری تکیه کنیم و به هر دانشی که دست می یابیم در اختیار دیگر نهادهای انقلابی قرار دهیم.

سردار سلیمانی تأکید کرد: اولویت اول و عدول ناپذیر ما شناسایی چالش های فراروی امنیت کشور با محوریت نیروی عظیم انتظامی است و برای توسعه امنیت همه ظرفیت و امکانات را به کار خواهیم گرفت.

گفتنی است، با حضور معاون هماهنگ کننده ناجا سردار دکتر ایوب سلیمانی ، مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا سردار نوری نژاد و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ناجا سردار  شیرزاد  از پروژه پژوهشی و تحقیقاتی گروه فاوا بنیان رونمایی شد.

در این آیین از مهندس مهدی سیدهاشمی مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی، مهندس محمد ترکمنی مدیر عامل شرکت سامانه هوشمند راه ابریشم، مهندس سعید بخشایش مدیر عامل شرکت فناوران و توسعه امن ناجی و جمعی دیگر از مدیران، تقدیر شد.



دیدگاهها بسته شده است.