باید ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه خواهران شناسایی شود

به گزارش عرصه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) در همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران حوزه علمیه خواهران که با حضور جمعی از طلاب، اساتید و خیران حوزه‌های علمیه در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران که به منزله یک زلزله جهانی بود و جهان را تغییر داد خاستگاه و نقطه آغازین آن، فیضه بوده است، اظهار کرد:مرکز پرفیض مدرسه فیضیه بذر بصیرت و بیداری را در ذهن‌ها افشاند. کسی که که رهبری انقلاب را بر عهده گرفت یک شخصیت و عالم وارسته و مرجع شایسته‌ای بود که از فیضیه برخاست.

وی ادامه داد:برای شناخت هر انقلاب باید رهبر آن انقلاب را شناخت. رهبر انقلاب از مکتب فقه و فقاهت برخاست و پرچم استقلال و آزادی را بر شانه خود گذاشت و برافراشت. پس از ایشان نیز شاگردانش و جامعه روحانیت دنباله‌رو این رهبر بزرگوار شدند. فیضیه همواره مرکز جوش و خروش و پرورش افراد عالم بوده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: آنقدر مایه‌های اسلامی و عاشورایی در این انقلاب قوی است که هیچ‌کسی نمی‌تواند انکار کند که این انقلاب از متن اسلامی گرفته شده است و به جامعه نیز سرایت کرده است که پیشاپیش آن روحانیت بوده است. همین روند انقلاب و عظمت‌هایی که انقلاب را آفرید کافی است که ما بدانیم این انقلاب را باید تقویت کنیم چرا که در راه دین است. ما با همین روحیه است که می‌توانیم جلوی تهاجم دشمنان بایستیم و کشور را از چنگ انگلیس استعمارگر نجات دهیم.

تقوی با بیان اینکه دشمنان جنگ را تحمیل کردند تا این نظام را ساقط کنند، گفت: اما این ملت بودند که در برابر تهاجم‌ها و هشت سال جنگ ایستادند. این فرهنگ حوزه‌های علمیه است که جوانان می‌گویند اگر رهبر ما اذن جهاد بدهد همگی به میدان می‌آییم. ما اگر بخواهیم استقلال و آزادی‌مان حفظ شود و ملت روحیه داشته باشند باید از همین موضع و جایگاه اقدام کنیم. هر آنچه که در این نقطه سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه می‌دهد و اگر کسی تردید دارد تاریخ این ملت را ورق بزند و بداند که ما با روحانیت و این مردم می‌توانیم در برابر هجمه‌ها بایستیم.

وی گفت:‌ حوزه‌های علمیه خواهران نقش بی‌بدیلی در این عرصه دارند البته هنوز در ابتدا هستیم و بسیاری از شهرهای ما در حوزه‌های علمیه خواهران خلأ‌هایی دارند که باید آن‌ها را پر کرد.بسیاری از بانوان طلبه در عرصه آموزش و پرورش،دانشگاه‌ها و جلسات خانگی فعال هستند و خرافات و بدعت‌ها را از آنجا جمع کرده‌اند. ساماندهی و پربارکردن جلسات شهری را نیز بر عهده داشته‌اند و به لحاظ فکری و فرهنگی توانسته‌اند بر خانواده‌ها تأثیر بگذارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد:اما باید در نظر داشته باشیم که حوزه‌های علمیه خواهران باید در رشته‌هایی که متناسب با نیاز روز است نیز تقویت شود تا پناه‌گاهی برای زوج‌های جوان و خانواده‌ها باشند. در عرصه مسائلی همچون مشاوره خانواده باید فعالیت کنند. بستر برای فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران فراوان است که باید از آن‌ها بهره ببریم. ما باید خیران را بشناسیم و خیرسازی کنیم تا از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره ببریم.

تقوی تأکید کرد: خیران یک ظرفیت هستند که باید آن‌ها را مدیریت کنیم و متولیان ما باید بدانند چگونه از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و ظرفیت‌سوزی نداشته باشیم. یکی از کارهای مهم ائمه جمعه تربیت طلاب و نیروهای دینی است. تربیت نیرو حرف اول را می‌زند و ما با تربیت نیروی شایسته می‌توانیم این کشور را اداره کنیم و ائمه جمعه متولیان این امر هستند. حوزه‌های علمیه خواهران باید در جلسات قرآنی نیز فعالیت‌هایی داشته باشند و به اداره آن‌ها بپردازند.



دیدگاهها بسته شده است.