دولت در مقابل یاوه گویی های قدرتهای پوشالی بایستد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون گفت: جمهوری اسلامی باید قاطع و محکم در عرصه بین‌المللی در مقابل یاوه گویی‌های قدرت‌های پوشالی بایستد و به راه خود ادامه دهد.

به گزارش عرصه، جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با موضوع بررسی اقدامات بی‌سابقه اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا برگزار شد.

در این نشست، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای  وزیر امور خارجه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تشریح این جلسه گفت: در این جلسه که تخت روانچی معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه، سردار حاجی زاده و سردار یزدی از سپاه و سجادی از وزارت اطلاعات حضور داشتند، مطرح شد که جمهوری اسلامی قاطع، استوار و با همه توان در جهت تقویت بنیان‌های دفاعی، نظامی و موشکی با هدف دفاع و ارتقاء سطح دفاع همه جانبه از کشور به پیش خواهد رفت. پیشرفت حوزه دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی به هیچ کشوری ربطی ندارد و نه قابل مذاکره است و نه اجازه داده خواهد شد که کسی در مسائل دفاعی و موشکی دخالت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: همچنین در این جلسه مطرح شد که ما براساس نیاز کشور به حوزه دفاعی و موشکی خود خواهیم پرداخت و تحت تاثیر عکس‌العمل‌های بیجای صهیونیست‌ها و دیگران قرار نخواهیم گرفت. پیشرفت‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی با هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت مغایرت ندارد.

نقوی ادامه داد: در ادامه جلسه، تحولات داخلی آمریکا و آثار آن در حوزه سیاست خارجی این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به طور جامع استقرار دولت جدیدآمریکا، اقدامات رئیس جمهور جدید این کشور و آثار آن بررسی شده، موضوعات مربوط به اطراف آمریکا، تقابل آمریکا و چین، روابط آمریکا با اتحادیه اروپا، روابط آمریکا و روسیه، مناسبات آمریکا و کشورهای منطقه خاورمیانه، مسائل و بحران‌های داخلی آمریکا، عکس‌العمل‌های شدید علیه اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا در داخل این کشور و در کشورهای اروپایی از جمله موضوعات مورد بحث امروز جلسه بود. در این جلسه مطرح شد که ایجاد محدودیت صدور ویزا از سوی دولت آمریکا، عکس‌العمل‌های بسیاری علیه آمریکا ایجاد کرده است چرا که اقدام مذکور بر خلاف عرف و برخلاف ادعاهای دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و حقوق شهروندی است که آمریکایی ها خود را سردمدار و مدعی آن می‌دانند در عین حال که چنین اقدامی توهین با سایر ملت‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ورامین افزود: در این جلسه همچنین مطرح شد که رئیس جمهور جدید آمریکا محصول بحران‌های داخلی این کشور و زنگ خطرهای فروپاشی امپراطوری آمریکا است که چهل میلیون فقیر و بدهی بیست هزار میلیارد دلاری دارد. بنابراین دولت جدید آمریکا مجبور به پرداختن به شرایط بحرانی مذکور است والا باید منتظر فروپاشی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در این جلسه جمع بندی شد که اولا باید جمهوری اسلامی بهبود مناسبات با کشورهای همسایه و توجیه ظرفیت‌های منطقه را محور فعالیت‌های دیپلماتیک قرار دهد و ثانیا تقویت بنیه دفاعی و پیشرفت و توسعه موشکی باید با همه توان در دستور کار باشد و مجلس و دولت باید حمایت و کمک کنند و دیگر اینکه جمهوری اسلامی باید قاطع و محکم در عرصه بین‌المللی در مقابل یاوه گویی‌های قدرت‌های پوشالی بایستد و به راه خود ادامه دهد.



دیدگاهها بسته شده است.