جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی رییس ستاد برنامه ریزی طرح شاهد با اعلام این خبر افزود: در سی امین سال صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای اجرای طرح شاهد، این جشنواره با تعامل و مشارکت دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد برگزار و از ۷۱ تن از منتخبین و برترین‌های علمی – تحصیلی جامعه هدف طرح شاهد از بین دانش آموزان، داوطلبین آزمون‌های سراسری، دانشجویان و طلاب ممتاز سراسر کشور، تجلیل و تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در مورد ضرورت و اهداف این برنامه گفت: حفظ و افزایش انگیزه تحصیلی، رصد وضعیت آموزشی، شناسایی و معرفی چهره‌های موفق و برتر جامعه هدف طرح شاهد به‌عنوان ظرفیت علمی کشور و تقدیر از تلاش تحصیلی این عزیزان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مؤذنی افزود: فرآیند انتخاب برترین‌های این جشنواره، بر اساس شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌های آموزشی و در ۲ مرحله استانی و کشوری است. کمیته‌های علمی در سطوح استانی با نظارت ستادهای شاهد در حال ارزیابی شرایط آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جامعه هدف تحت پوشش است که پس از جمع بندی نهایی اسامی منتخبین تا ۲۵ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره مستقر در معاونت فرهنگی ارسال خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد با اشاره به شاخص‌های انتخاب در این جشنواره تأکید کرد: شرایط علمی، پژوهشی، فرهنگی و نسبت ایثارگری دانش آموزان، دانش جویان، طلاب و برترین‌های آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها مبنای شاخص‌های انتخاب برترین‌های این جشنواره است.



دیدگاهها بسته شده است.