ساخت بازی ویدیویی با الهام از داستان‌های «موراکامی»

به گزارش عرصه، «باستل» نوشت: «یادآوری» یک بازی ویدیویی ماجراجویانه درباره فراموش کردن و فراموش شدن است که براساس آثار ادبی «هاروکی موراکامی» طراحی شده است.

«موراکامی» مشهورترین نویسنده حال حاضر ژاپن است و کتاب‌هایی چون «جنگل نروژی»، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» و «از دو که حرف می‌زنم، ‌از چه حرف می‌زنم» را به نگارش درآورده است.

بازی «یادآوری» یک بازی سورئال و «سهند سعیدی» طراح آن است.

او می‌گوید وقتی در حال طراحی این بازی بوده، تلی از کتاب‌های «موراکامی» را کنار تختش می‌گذاشته و هرجا نیاز به ایده داشته،‌ به طور تصادفی صفحه‌ای از کتاب‌های او را باز می‌کرده و بعد می‌توانسته با ربط دادن جریان‌ها، کار خود را ادامه دهد.

این بازی از ماه ژانویه در «استیم استور» عرضه شده و فضای تراژیک سبک نوشتاری «موراکامی» را که در آن شخصیت‌های بدشانس در موقعیت‌های خیلی معمولی گرفتار می‌شوند، به همراه دارد.

عوامل مرموز و غیرانسانی هم برای بالا بردن هیجان و پیچیدگی داستان، به آن اضافه شده‌اند.

شخصیت اصلی بازی «یادآوری»، زنی جوان است که در یک شهر زیبا زندگی می‌کند اما حافظه‌اش را از دست داده‌ است. شخصیت‌های دیگر ماجرا هم، درد را به معنای واقعی زندگی می‌کنند؛ دونده‌ای که دیگر پا ندارد، سربازی که بعد از یک جنگ خونین دیوانه شده و پرنده‌ای که غرایضش را فراموش کرده است.

کشف مکان‌های مختلف،‌ ارتباط با دیگر شخصیت‌ها، حل کردن معما و جمع کردن اشیاء از جمله کارهایی است که مخاطبان این بازی دنبال می‌کنند.
با این که این بازی با الهام از داستان‌های «موراکامی» طراحی شده، اما تقلیدی کامل از کارهای او به حساب نمی‌آید و برخی المان‌های بازی برای کاربران جدید است. با این حال افرادی که اهل مطالعه داستان‌ها و رمان‌های «موراکامی» هستند، ‌بیش از بقیه از فضای این بازی لذت می‌برند و اشارات آن را درک می‌کنند.

«سعیدی» درباره برداشت خود از آثار این نویسنده ژاپنی می‌گوید: تعلیق و ترس از المان‌هایی هستند که در زمان مطالعه کتاب‌های «موراکامی» الهام‌بخش من شدند. این احساسات و همچنین دانش موسیقایی «موراکامی» و اطلاعات او درباره جنبه‌های مختلف تکونولوژی، باعث شد به این نتیجه برسم که با ترکیب این‌ها می‌توانم یک بازی را شکل دهم.

«هاروکی موراکامی» که متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است و اخیرا ۶۸ سالگی خود را جشن گرفته، نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد.

رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» آخرین رمان منتشرشده اوست که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد و با استقبال زیادی مواجه شد. پس از آن مجموعه داستان کوتاهی با نام «مردان بدون زنان» در سال ۲۰۱۴ از این نویسنده روانه بازار شد.



دیدگاهها بسته شده است.