ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده

احد وظیفه در گفت‌وگو با عرصه، بیان کرد: امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی درغالب مناطق کشور بجز جنوب شرق کشور موجب بارش باران و برف خواهد شد. شدت بارش امروز در زاگرس مرکزی و جنوبی بویژه دراستان های فارس ، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و همچنین شمال غرب ، غرب سواحل دریای خزر خواهد بود و از بعدازظهر به شمال شرق کشور نیز می رسد که در مناطق جنوبی رعد وبرق و وزش باد شدید نیز رخ می دهد.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه بارش در استان‌های واقع درحاشیه دریای خزر بطور قابل ملاحظه ای تشدید می‌شود؛ همچنین در دامنه های البرز مرکزی کولاک و برف دور از انتظار نخواهد بود، همچنین در نیمه شرقی کشور نیز بتدریج بر شدت بارش در شرق و جنوب شرق افزوده شده که در برخی از این مناطق با رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه در روز جمعه از فعالیت بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می یابد افزود: در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور کولاک برف بویژه در استان های خراسان شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان نیز رخ می دهد. این سامانه در روز شنبه از کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از اواخروقت چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز و از فردا در دریای عمان افزایش یافته و تا سه روز آینده دریا به شدت مواج و طوفانی خواهد بود. بدلیل نفوذ هوای سرد دمای هوا در روز پنجشنبه در غالب مناطق غربی ،شمالی ومرکزی کاهش یافته و این روند در روز جمعه در نیمه شرقی کشورنیز رخ می دهد. این کاهش دما در روز پنجشنبه درنیمه غربی و بتدریج شمال ومرکز کشورحدود ۴تا۸ درجه ودر روز جمعه درنیمه شرقی کشورحدود۵ تا۱۰درجه سلسیوس پیش بینی شده است. همچنین انتظار ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده را در مناطق فوق داریم.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه ابری همراه با بارش باران و برف دربعدازظهر وزش بادشدید، با حداقل دمای منفی ۵ و حداکثر دمای ۳ درجه سانتی گراد خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.