مراسم یابود چهلمین روز ارتحال «آیت‌الله شرعی» در قم برگزار شد

‌به گزارش عرصه منطقه قم، حضرات آیات سیدهاشم حسینی بوشهری، مهدی شب زنده دار، محمدعلی فیض گیلانی، سید محسن خرازی، عباس کعبی، سید محمدجوادی علوی بروجری، محی الدین حائری شیرازی، سید احمد خاتمی، محمود عبداللهی، محسن فقیهی، سید محمد غروی، حجج اسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری،حسین ملکا و مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس از دیگر حاضران بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که عمر یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است، گفت: باید برای عمر که نعمتی مهم به شمار می‌رود، برنامه‌ریزی داشته و آن را مدیریت کنیم.

وی با بیان این‌که گام‌به‌گامِ عمر، باید برای انسان اهمیت داشته باشد، افزود: مدیریت عمر به این معناست، سرمایه‌ گران‌بهایی که انسان هزینه می‌کند، بررسی کند که در برابر آن چیزی به دست می‌آورد.

نظری منفرد افزود: راه این است که انسان برای هزینه کردن عمرش، خردورزی و اندیشه کند و در زندگی با مشعل عقل حرکت کند تا در روز قیامت نگوید که کاش به دنیا بازگردانده شده و عمل صالح انجام دهد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله شرعی افزود: مرحوم آیت‌الله شرعی از قبل از انقلاب یک انسان بسیار پرتلاش بود و درد دین و اصلاح داشت، و همین درد دین و دغدغه داشتن سبب شده بود که این عالم  دینی انگیزه چند برابری برای تلاش ها و فعالیت های خود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله شرعی فردی انقلابی و همراه امام(ره) و مورد اعتماد مراجع عظام تقلید بود. ایشان در بخش سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقشی محوری و تأثیرگذار بود.
نظری منفرد با اشاره به حساسیت ایشان در برابر منکرات در جامعه گفت: ایشان در این راستا، مسئولیت جمعیت ناصحین را در استان عهده داشت و همواره در مسیر خدمت به دین خدا و مکتب اهل‌بیت(ع) پرتلاش بود.



دیدگاهها بسته شده است.