باب کورکر: «ترامپ» در برابر ایران موضع محکمتری اتخاذ می‌کند


تعدادی از جمهوریخواهان در کنگره آمریکا حمایت خود را از وضع تحریمهای جدید علیه ایران و همچنین موضع تهاجمی رئیس جمهوری این کشور نسبت به تهران اعلام کردند.

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، تعدادی از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا اعلام کردند که از وضع تحریمهای جدید علیه ایران حمایت می کنند و همچنین از مدافعان موضع تهاجمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نسبت به تهران- از جمله دادن اخطار به ایران برای آزمایش موشکی روز یکشنبه- هستند. 

‍ سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا به خبرگزاری رویترز گفت که کمیته تحت ریاست وی در «مراحل اولیه» کار بر روی قانونی در زمینه بحث هسته ای است.

وی همچنین گفت که پیرامون این موضوع روز چهارشنبه با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرده است.

کورکر در ادامه افزود که «دولت ترامپ موضع محکم تری در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد»؛ هرچند که وی پیش بینی نمود این اقدامات دولت ترامپ به منزله پایان دادن به توافق هسته ای ایران نخواهد بود.

باب کورکر به خبرگزاری رویترز گفت که دولت آمریکا قصد دارد ایران را برای آنچه که طبق ادعای وی، «اقدامات نقض کننده» است، وادار به پاسخگویی نماید.

«پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه با اعلام حمایت از وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران گفت که آمریکا باید از سیاست «خشنود سازی» ایران دست بردارد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به خبرنگاران گفت: «من طرفدار وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران هستم.. فکر می کنم که دولت پیشین [آمریکا] در خشنودسازی ایران زیاده روی کرده است».



دیدگاهها بسته شده است.