آزادسازی ۵ منطقه در غرب موصل/۱۰ کشته و زخمی در انفجار بغداد


یک منبع نظامی عراقی روز جمعه گفت که نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق ۵ منطقه جدید را در غرب موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری آناتولی، جبار حسن افسر ارتش عراق گفت: نیروهای الحشد الشعبی با حمایت جنگنده های عراقی صبح امروز حمله گسترده ای را به مناطق غربی موصل انجام دادند.

وی افزود: نیروهای مردمی عراق بعد از ساعت ها درگیری با تروریست های داعش، توانستند مناطق بستان، الردیف، بستان الشریف، البو داود، تل الرأس و ام غربه را آزاد کنند.

این افسر ارتش عراق ادامه داد: در این عملیات ۵ نفر از نیروهای الحشد الشعبی زخمی شدند.

نیروهای عراقی به تازگی بخش شرقی موصل را به طور کامل از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند و در حال مشغول آزادسازی غرب موصل هستند.

عملیات آزادسازی موصل با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ۲۶ مهرماه آغاز شد، موصل بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در عراق است.

نیروهای الحشد الشعبی در مأموریتی دیگر، عملیات نظامی تامین امنیت مسیرهای جنوب غرب صحرای نینوا در شمال عراق را از امروز شروع کردند.

ستاد اطلاع رسانی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که این نیروها در آغاز عملیات خود چندین خودرو نظامی و مقادیری سلاح عناصر تروریستی داعش را در روستاهای آزاد شده در غرب صحرای نینوا در اختیار گرفتند و توانستند روستای سالم در جنوب غرب موصل را آزاد کنند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد که انفجار دو بمب در بغداد باعث کشته شدن ۲ شهروند و زخمی شدن ۸ نفر دیگر شد.

نزهان الخضر از نیروهای پلیس عراق گفت: عناصر ناشناس یک بمب در نزدیکی بازار سنتی منطقه المدائن در جنوب شرق بغداد کار گذاشتند که بر اثر آن یک نفر کشته شد و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: در انفجار دیگری در منطقه سبع البور در شمال بغداد یک شهروند کشته شد و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.



دیدگاهها بسته شده است.