مرز هوایی مطالبه ۲۵ساله مردم شاهرود/ وعده‌هایی که عملی نشد


شاهرود – نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مرز هوایی مطالبه ۲۵ساله مردم شاهرود است، گفت: مسئولان به وعده‌های خود در خصوص تحقق این امر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم شاهرود به میزبانی مسجد ابوالفضل(ع) باغزندان این شهر ضمن اشاره به مطالبات مردم شهرستان، ابراز داشت: مرز هوایی و فرودگاه شاهرود از ۲۵سال گذشته تاکنون در دست پیگیری است و معتقدیم که اگر محصولات کشاورزی ما قرار است ارزشمند شود، باید زنجیره تولید کشاورزی را کامل کنیم مقوله‌ای که امروز در برنامه توسعه نیز مصوب شده است، لذا زنجیره مزیت دار تولیدات کشاورزی، نیازمند خروج شاهرود از بن‌بستی محسوب می‌شود که مرز هوایی یکی از ویژگی‌های آن است.

وی با تاکید بر اینکه ما این فرودگاه را برای خروج از بن‌بست می‌خواهیم، گفت: امروز به دلیل خشک‌سالی نمی‌توانیم تولید را در واحد سطح گسترش دهیم، پس باید با امکانات موجود به دنبال ارتقا محصولات خود باشیم تا با نگاهی صادرات محور کشاورزیمان را از وضعیت موجود نجات دهیم و یکی از الزامات این امر تحقق مرز هوایی است و فرودگاه را به‌عنوان کار گو برای خروج بار از کشور انتخاب کنیم.

وعده‌های محقق نشده برخی مسئولان در خصوص فرودگاه شاهرود

عضو خانه ملت اشاره ای نیز به تغییر مدیر فرودگاه شاهرود داشت و یکی از شروط و توصیه‌های خود به وی را تحقق مرز هوایی ذکر کرد و گفت: مدیر جدید باید این سمت‌وسو را داشته باشد چراکه خوشبختانه اتفاقات خوبی با کمک کمیته مردمی فرودگاه رخ‌داده اما اگر بخواهیم  از رکود و بیکاری خارج شویم و اشتغال مولد داشته باشیم، باید همین حوزه را ارتقاء بخشیم.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه به دنبال صنعت مولد و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی هستیم، افزود: صنعتی را می‌خواهیم که از خام فروشی محصولات معدنی‌مان جلوگیری کند و همچنین در کنار آن به صنعت پاک گردشگری توجه ویژه داریم.

وی توسعه با تکیه بر توان و ظرفیت داخل شهرستان را پایدار دانست و ابراز داشت: ما نشان داده‌ایم اگر مردم درصحنه باشند خیلی کارها انجام می شود و فرودگاه شاهرود تحقق این امر است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اما به وعده های محقق نشده برخی مسئولان در خصوص فرودگاه شاهرود اشاره داشت و گفت: مردم ما تا کی باید چوب بی‌عدالتی برخی را بخورند و تاوانش را بدهند لذا باید گفت قول‌هایی نیز داده‌شده اما فعلاً عملی نشده است که ما نیز از مسیرهای دیگری ورود پیدا کردیم تا آن شاالله خبرهای خوبی به دستمان برسد.

افزایش ۸۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان سمنان

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه  اتفاقات خوبی در زمینه اعتبارات عمرانی در این کمیسیون افتاد، گفت: در یک مرحله توانستیم اعتبارات استانی را به دو برابر افزایش دهیم و در آخرین لحظه کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت تا یک رقم دو هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی پول مازادی که بنا بود بین ۱۰ دستگاه خاص توزیع شود را بین استان‌ها توزیع کند.

 حسینی شاهرودی همچنین خاطرنشان کرد: ابتدا بنا بر این شد تا این اعتبار به نسبت جمعیت هر استان به آن‌ها اختصاص داده شود که در آن صورت سهم استان سمنان بسیار ناچیز می‌شد لذا در واپسین دقایق این پیشنهاد را دادیم که این پول به‌صورت مساوی بین ۳۱استان تقسیم شود و سهم استان ما دراین‌بین رقمی معادل ۸۵میلیارد تومان شد که امیدواریم این عدالت را مرکزیت استان هم رعایت کند و توزیع عادلانه ای در سطح استان داشته باشد بلکه عقب‌ماندگی‌هایمان در شرق استان به‌نوعی با این سه برابر شدن اعتبارات عمرانی جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجلس دهم گفت: در این راستا تحقق بانکداری اسلامی که دغدغه مردم و علمای کشور است در دستور کار مجلس قرار گرفت چراکه خیلی‌ها درگیر نظام بانکداری ناسالم امروز هستند و معتقدیم اگر بتوانیم قانون بانکداری اسلامی را تصویب کنیم برای تمام چهار سال ایام نمایندگی‌مان بس است که خوشبختانه این امر با پیگیری‌های صورت گرفته در شرف انجام است و دولت در پی آن مهلتی سه‌ماهه خواست که این مهلت نیز سرآمد، مجدداً مهلت ۴۵ روزه از سوی دولت طلب شد که آن نیز سرآمد و درنهایت خود کمیسیون اقتصادی اقدام به تصویب طرحی کرد که در مجلس نهم آماده‌شده بود و کلیات آن را با تغییراتی در کمیسیون به تصویب رساند.

تمرکز شش ماهه مجلس برای نگارش برنامه ششم توسعه

عضو خانه ملت از دیگر طرح‌های مختلف در دست بررسی مجلس را در حوزه اقتصادی، مثل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، نظام مکانیزه قانون مالیات، گمرک و دیگر قوانین مختلف ذکر کرد و افزود: در این بین دو کار ارزشمند انجام شد که یکی از آن‌ها برنامه ششم توسعه بود و دیگری نظام بانکداری که درباره آن‌ها باید گفت این ششمین برنامه‌ای است که منتسب بر چشم‌انداز ۲۰ساله از سوی دولت‌ها ارائه می‌شود و این در حالی است که آن‌ها تمام برنامه‌های خود را مبتنی بر این چشم‌انداز تبیین می‌کنند اما اتفاقی که افتاد، دولت درنهایت ۳۴ماده شامل بخشی از احکام را به مجلس ارائه داد و توقع داشت مجلس نیز آن‌ها را تصویب کند تا دولت بعداً سر فرصت برنامه‌ای را بنویسد.

حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به چالش‌های زیادی که درباره برنامه ششم بین مجلس و دولت شکل گرفت، گفت: درنهایت با استفتاء صورت گرفته از رهبر معظم انقلاب قرار بر این شد که اگر دولت خودش وارد شود و لایحه‌اش را برای تکمیل پس بگیرد، بهتر است اما اگر نکرد، مجلس این کار را کند اما دولت حاضر به این امر نشد و مجلس شش ماه تمام روی لایحه‌ای کارکرد و درنهایت حجم برنامه به چهار برابر افزایش یافت و از ۳۴ ماده به ۱۴۴ ماده تغییر کرد همچنین ۱۳ کمیسیون مجلس و یک کمیسیون تلفیق، شش ماه درگیر آن بودند و شش هفته دو نوبت و سه نوبت در مجلس، نمایندگان بر روی آن کارکردند تا درنهایت برنامه نسبتاً مناسبی تهیه شد.

وی درباره برنامه ششم توسعه توضیح داد: این برنامه احکام و برنامه‌های مختلفی دارد که متوجه همه دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه، مقننه و اجرایی شده است.

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در راستای عدالت‌محوری

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی دیگر برنامه ویژه این روزهای مجلس را بررسی بودجه سال۹۶ ذکر کرد و گفت: کمیسیون های ۱۳گانه و در نهایت کمیسیون تلفیق هفته ها درگیر این امر مهم بودند و موصوبه مجلس طی دو هفته آینده تقدیم دولت خواهد شد.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه احکام خوبی در بودجه سال آینده دولت پیش بینی شده است، افزود: یکسان سازی حقوق بازنشستگان نخستین اقدام در راستای عدالت محوری از جمله اقدامات خوبی که صورت گرفت و دولت موظف شد ظرف پنج سال به صورت پلکانی تمامی بازنشستگانی که زیر دو میلیون تومان حقوق می گیرند باید حقوقشان به یک نسابی افزایش یابد تا شاهد همسان سازی برای این دهک‌ها داشته باشیم.

وی از تصمیمات خوب مجلس برای بازنشستگاه فولاد و آموزش و پرورش نیز خبر داد و گفت: در بودجه برای محرومان، مستضعفان و افراد تحت پوشش بهزیستی نیز رقم های خوبی گذاشته شد تا جایی که رقم های پرداختی به آن ها تا سه برابر ارتقا خواهد یافت.

دولت تمایلی به حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه نشان نمی‌دهد

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره ای نیز به طرح حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه در راستای تحقق عدالت اجتماعی داشت و تصریح کرد: تحقق این امر یک کار عقلی است اما نمی دانیم چرا دولت به شدت مخالفت می‌کند.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: حساب های بانکی تمام مردم مشخص است و به راحتی سیستم‌های بانکی درآمد افراد را می توانند رصد کنند و در لحظه می توان گردش مالی افراد در طول سال را رصد کرد ولی اراده ای بر این امر نیست و متاسفانه با توجه به مخالفت دولت، این امر در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، پیشنهاد ما مجددا ارسال شد که شاید بتوانیم در صحن مجلس این امر را به تصویب برسانیم تا مبالغ درشتی از هدفمند سازی یارانه ها که امروز ۴۲هزار میلیارد تومان یا مطابق بودجه عمرانی کشور است به افرادی داده شود که به آن نیاز دارند نه کسی که درآمدی میلیاردی دارد.

وی تاکید کرد: مجلس بیشترین وقت خود را در راستای تحقق عدالت اجتماعی متمرکز کرده است.

انقلاب اسلامی ایران حادثه‌ای ویژه و منحصر به فرد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به فرارسیدن ایام الله دهه فجر داشت و گفت: انقلاب های مختلف دنیا را اگر رصد کنیم، خواهیم دید که آن‌ها با ماهیت های مختلفی رخ دادند مانند انقلاب فرانسه و روسیه که غالبا یا ماهیت صنفی دارند و یا ماهیت لیبرالیسمی و ماتریالیستی و بعضا دیده می شود قشر خاصی از مردم انقلاب می کنند که به انقلاب های کارگری، اقشار دانشگاهی و … معروف می شوند اما این امر درباره حادثه منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران به گونه ای دیگر رقم خورد و می توان آن را حادثه ای منحصر به فرد دانست.

حسینی شاهرودی بیان داشت: همه اقشار مردم در انقلاب اسلامی ایران حضور داشتند و هیچ قشری را نمی توانید سراغ داشته باشید که در انقلاب نقشی نداشته و در حاشیه قرار گرفته باشد به جز وابستگان به طاغوت و رژیم پهلوی، لذا باید گفت حتی ارتشیان نیز به انقلاب اسلامی پیوستند و این ویژگی انقلاب اسلامی در مقایسه با سیار انقلاب های جهان است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران به واقع اسلامی بود و نه انقلاب های مادی و یا ماتریالیستی، افزود: باید گفت انقلاب ما نه متعلق به قشرهای فعال در حوزه های کشاورزی، کارگری، روستایی، شهری و … بلکه همه اینها را در پوشش اسلام ناب محمدی(ص) در بر داشت آن هم اسلامی که در همه حوزه‌های جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد لذا این ویژگی انقلاب ما باعث ماندگاری آن شد.



دیدگاهها بسته شده است.