موضوع خانواده شهدای آتش نشان در دستور کار شهرداری قرار گیرد

به گزارش عرصه، ابوالفضل قناعتی در نوبت عصر سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی حادثه پلاسکو اختصاص یافته بود گفت: کمیته حقیقت یاب به همراه دو کمیته دیگر باید در فرصت بیشتری موضوعات و سوالات مطرح شده را مورد تحقیق و تفحص قرار دهند و با بررسی گزارش سایر دستگاه‌ها نتیجه گیری کنند و اگر فردی به عنوان مقصر تشخیص داده شد از وی بخواهیم عذرخواهی و یا هر کار دیگری را انجام دهد.

وی افزود: باید به عنوان اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مردم عذرخواهی کنیم. کدام یک از ما اعضای شورا درخواست طرح سوال و یا استیضاح شهردار را کرده‌ایم. اجازه داده‌ایم که ۲۰ نفر از عزیزانمان به شهادت برسند و بعد از شهردار پاسخ خواسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در هر دو حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و ساختمان پلاسکو اولین نفری بودم که در صحنه حادثه حاضر شدم گفت: اگر قرار به عذرخواهی باشد باید ما اعضای شورا عذرخواهی کنیم چرا که از شهردار تهران محکم ایمنی ساختمان‌ها را نخواستیم و از وی طرح سوال نکردیم.

قناعتی افزود: در قانون صراحت وجود ندارد لذا باید از مجلس شورای اسلامی استفساریه بگیریم که وظیفه هر یک از دستگاه‌های دخیل در موضوع ایمنی از جمله وزارت کار به طور روشن مشخص شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به آتش نشانان حاضر در این جلسه عذرخواهی کرد و گفت: از شهردار تهران درخواست می‌کنم به خانواده شهدا رسیدگی شود و اعلام کنید که برای این افراد و کسبه پلاسکو چه اقدامی می‌خواهید انجام دهید. اعلام کنید که شما باید پاسخگو باشید یا وزارت کار و یا دستگاه دیگری امیدوارم موضوع خانواده شهدا در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.